• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر ترکیب جمعیت جولان اشغالی

طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر ترکیب جمعیت جولان اشغالی

رژیم صهیونیستی قصد دارد طی 10 سال آینده ترکیب جمعیت ساکن در بلندی‌های جولان اشغالی را تغییر داده تا شهرک‌نشینان صهیونیست اغلب ساکنان این منطقه اشغالی را تشکیل دهند.

یک مقام صهیونیستی از طرحی خبر داد که بر اساس آن اسرائیل قصد دارد طی سال‌های آتی شمار شهرک‌نشینان در بلندی‌های جولان اشغالی را سه برابر کند تا بدین ترتیب اغلب ساکنان این منطقه را صهیونیست‌ها تشکیل دهند.

«دیمی ابارتسیف» شهردار شهرک کاتسرین در جولان اشغالی گفت که طی سال‌های آتی تعداد ساکنان بلندی‌های جولان اشغالی به  150 هزار نفر خواهد رسید که این بدان معناست که تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست در این مناطق به 100 هزار نفر افزایش می‌یابد و تعداد دروزی‌ها این منطقه به 50 هزار نفر خواهد رسید.

ابارتسیف گفت که اقدام آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر این منطقه باعث ایجاد افق‌های نوین برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در این منطقه خواهد شد و طرح تغییر ترکیب جمعیتی بلندی‌های جولان طی 10 تا 15 سال آینده اجرایی می‌شود.

در حال حاضر حدود 40 هزار نفر در بلندی‌های جولان اشغالی ساکن هستند که 50 درصد آنها را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند و خود را شهروندان سوریه می‌دانند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه 5 فرودین 1398 در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از ولایت «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

  پربازدید ترین