• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عرب نیوز: سه صهیونیست در کنفرانس تجاری بحرین سخنرانی می کنند

عرب نیوز: سه صهیونیست در کنفرانس تجاری بحرین سخنرانی می کنند

پایگاه خبری عرب نیوز با اشاره به تشدید روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با اعراب از سخنرانی سه مقام اسرائیلی در یک کنفرانس تجاری در بحرین خبر داد.

پایگاه خبری عرب نیوز با اشاره به تشدید روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با اعراب گزارش داد، چند مقام اسرائیلی قرار است در یک کنفرانس تجاری که هفته آینده در منامه پایتخت بحرین برگزار می‌شود سخنرانی کنند.

براساس این گزارش، حداقل 3 اسرائیلی از جمله «آنیا الدن» معاون سازمان ابداعات رژیم صهیونیستی در کنفرانس جهانی کارآفرینی در منامه سخنرانی خواهند کرد.

این درحالیست که برخی از نمایندگان پارلمان ضمن مخالفت با این اقدام علیه میزبانی بحرینیها از این مقامات اسرائیلی بیانیه صادر کرده‌اند.

نمایندگان بحرینی ضمن حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با دولت یهودی اعلام کرده‌اند که برادران فلسطینی اولویت مردم بحرین و همچنین مردم عرب باقی خواهند ماند.

در بیانیه آنها آمده است؛ پایان اشغالگری اسرائیل و خروج از همه سرزمینهای عرب یک نیاز ضروری برای ثبات و امنیت منطقه و یک راه حل صلح منصفانه است.

براساس این گزارش، اسرائیل به طور رسمی فقط با دو کشور عربی مصر و اردن رابطه دیپلماتیک دارد.

اسرائیل که با مقاومت 50 ساله برای بهبود روابط خود با کشورهای عربی مواجه است اخیرا تلاشهای زیادی را برای عادی سازی و آشکار سازی روابط خود با اعراب انجام داده است و مرکز تلاشهای خود را در این زمینه مقابله با ایران قرار داده است.

سال گذشته «شیخ خالد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود دفاع کرده بود.

به دنبال حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه به بهانه دفاع از خود وزیر خارجه بحرین گفته بود هر دولتی در منطقه از جمله اسرائیل حق دارد از خود در برابر اقدامات مخرب و خطرناک دیگر کشورها دفاع کند!

برخی منابع خبری نیز طی سال ماههای گذشته از سفر مخفیانه برخی مقامات عربی از جمله عربستان سعودی به سرزمینهای اشغالی خبر داده‌اند.

  پربازدید ترین