• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکا خود یک دولت تروریستی است/ سپاه پاسداران در راس نبرد با تروریست هاست

آمریکا خود یک دولت تروریستی است/ سپاه پاسداران در راس نبرد با تروریست هاست

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: محور مقاومت اهرم برای پاسخ را دارد، پاسخ دادن به کسانی که مقاومت ما و مردم ما را تهدید می کنند، وظیفه ما و حق طبیعی و مشروع ماست.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به روز پاسدار (سوم شعبان-روز میلاد امام حسین (ع) ) را تبریک گفت و تاکید کرد روز پاسدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی با اشاره به روز جانباز (4 شعبان) گفت: در نبرد حق و باطل جایی برای بی طرفی وجود ندارد، امنیت و ثبات ما و قدرت بازدارندگی که امروز به آن دست یافتیم، در وهله اول حاصل فداکاری های شهیدان و مجروحان است.

دبیرکل حزب الله همچنین به روز اسرا و آزادگان (پنجم شعبان) اشاره کرد و گفت که امروز صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز و سخت در داخل زندان‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا زدند.

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمن جرات نمی کند دست به هیچ حمله ای بزند، نه به خاطر خط قرمزهایی است که تعیین کرده بلکه به خاطر خونهایی که در این راه ریخته شد. مجروحان شاهدان زنده بر ماهیت مقاومت هستند.

سپاه پاسداران در راس نبرد با تروریست‌هاست
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: دولت فعلی آمریکا نه تنها حامی تروریسم است بلکه خود دولتی تروریستی است؛ ما در برابر این تروریستی که شاخص‌ترین نمونه آن کشتار هیروشیما است، می‌ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به منظور ابقای رژیم اشغالگر تروریست، همه امت اسلام را به ذلت و خواری می کشاند و مقاومت و نیروهای مقاوم را تروریسم می خواند، نیروهای آمریکایی به بهانه بمباران های اشتباهی، دهها هزار غیرنظامی را به قتل رساندند.

وی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران تاکید کرد: قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی، اوج وقاحت و گستاخی آمریکاست، تروریست خواندن سپاه پاسداران اقدامی بی سابقه است، نیرویی که یک سازمان نظامی رسمی به رسمیت شناخته شده به حساب می‌آید.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که سپاه پاسداران یک نهاد جهادی و عظیم است و ما اقدام ترامپ در درج نام سپاه در لیست سازمان تروریستی آمریکا را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران خود که از مقدسات و ملت‌های منطقه نه تنها ایران دفاع می‌کنند، قرار می‌گیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سپاه پاسداران نقشی غیرقابل انکار در دفاع از اسلام و امت اسلامی دارد، سپاه پاسداران به حمایت از نیروهایی که با تروریست‌ها مبارزه کردند، اکتفا نکرد بلکه خود در راس نبرد با تروریستها بود، و در این راه شهدا و مجروحانی تقدیم کرد.

سید حسن نصرالله درباره انگیزه ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی خود گفت: سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و دارای یک جایگاه محوری در منطقه است و همین مساله موجب هراس آمریکایی‌ها شد.

وی تاکید کرد: تصمیم آمریکا در واقع واکنشی به شکست طرحها و نقشه های آمریکایی است.

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت: زمانی که آمریکا سپاه پاسداران و ما را در فهرست تروریسم قرار می دهد، این امر نشاندهنده قوت و قدرت ماست نه ضعف، سپاه پاسداران در معادلات منطقه از جایگاهی محوری برخوردار است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: محور مقاومت اهرم برای پاسخ را دارد، پاسخ دادن به کسانی که مقاومت ما و مردم ما را تهدید می کنند، وظیفه ما و حق طبیعی و مشروع ماست.

وی تاکید کرد: تروریستی خواندن سپاه پاسداران در روزی که تمام امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان بکار گرفت، حماقتی آمریکایی است.

اگر محمد بن سلمان در یمن پیروز می شد، ملت فلسطین بهای این پیروزی را می پرداختند
دبیر کل حزب‌الله لبنان به جنگ چهار ساله ائتلاف سعودی علیه یمن اشاره کرد و گفت که چهار سال گذشت و این جنگ وارد سال پنجم شده است. ارتش‌ها و امکانات گسترده‌ای توأم با اتهاماتی بزرگ علیه یمنی‌ها به کار گرفته شد، ولی آنها مقاومت کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جنگ یمن گفت: ملت مظلوم یمن پس از 4 سال جنگ و تجاوزگری از سوی ائتلاف سعودی، قوی تر شده است، اگر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در یمن پیروز شود فلسطینی ها را مجبور می کند تا طرح معامله قرن را امضاء کنند. وی مردم یمن را حامی فلسطین و تمامی اراضی عربی تحت اشغال دانست و افزود، اگر عربستان پیروز جنگ یمن باشد آن وقت در برابر عربستان سلطه جو، دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) و حاکمانشان چه تدبیری خواهند داشت؟

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که محمد بن سلمان تلاش خواهد کرد خود را پیروز صحنه نبرد معرفی کند، اما عربستان سعودی به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست خواهد خورد.

وی در ادامه همچنین به شهادت سید محمد باقر صدر و خواهرش به دستور صدام دیکتاتور معدوم عراق اشاره کرد و گفت: در سالروز شهادت سید محمد باقر صدر متفکر بزرگ شیعی عراق باید بگویم که ایشان حرکت عظیم اسلامی و علمای اسلام را به ثروت فکری گسترده‌ برای مبارزه با مشکلات آن زمان مزین کرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری ازسخنرانی‌اش به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که به احتمال قوی بنیامین نتانیاهو دولت راست‌گرای صهیونیستی را تشکیل خواهد داد که در اینصورت در مرحله جدیدی از روابط بین ترامپ و نتانیاهو قرار خواهیم گرفت.

منفعت لبنانی ها در حفظ وحدت و بی توجهی به سیاست های تحریک آمیز امریکاست
وی با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: ما در مقابل مرحله جدیدی از همکاری بی سابقه میان نتانیاهو و ترامپ هستیم، سیاستهای تحریک آمیز امریکا همچنان ادامه دارد حتی اگر پومپئو از سفرش به لبنان چیزی محقق نکند، منفعت لبنانی ها در حفظ وحدت و بی توجهی به سیاست های تحریک آمیز آمریکاست.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سیاست های تحریکآمیز آمریکا و دخالتهای آن، کشورهای اطراف ما را نابود کرد، وحدت و مقاومت تنها راه حفظ امنیت و ثبات در کشورهای ماست، وحدت و مقاومت تنها راه حفظ امنیت و ثبات در کشورهای ماست.

  پربازدید ترین