• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تیم ملی فوتسال افغانستان نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال افغانستان نایب قهرمان آسیا شد

تیم فوتسال زیر بیست‌سال کشورمان که در بازی گذشته‌اش با شکست تیم ملی اندونیزیا برای نخستین بار به دور ‌نهایی جام آسیا سعود کرده بود، امروز به نایب قهرمانی رسید.

تیم فوتسال افغانستان امروز در بازی سخت و نفس‌گیر با نتیجه 1 بر 3 مغلوب جاپان شد و به نایب قهرمانی رسید.

این دیدار که با حضور گسترده مهاجرین افغانستانی در شهر تبریز ایران و ورزش‌گاه پورشریفی همراه بود، در پایان نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر به سود جاپان پایان یافت.

هرچند این دیدار در نیمه دوم با حملات بیشتر تیم ملی فوتسال کشورمان همراه بود، اما در نهایت این جاپان بود که افغانستان را با نتیجه 3 بر 1 مغلوب کرد.

این در حالی است که تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشور از همان ابتدای بازی، تیم برتر میدان بود، ولی این جاپان بود که از موقعیت خود به خوبی استفاده کرد و بازی را به نفع خود به پایان رساند.

تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان 5 دیدار در مسابقات قهرمانی آسیا انجام داد که حاصل آن، 3 پیروزی و 2 شکست بود. افغانستان تیم‌های هنگ کنگ، تایلند و اندونزی را شکست داد و در مقابل ایران و جاپان شکست خورد.

تیم ملی فوتسال ایران نیز در دیدار رده‌بندی این مسابقات، با نتیجه 8 بر صفر اندونزی را شکست داد و به مقام سوم مسابقات قهرمانی فوتسال زیر 20 سال آسیا رسید.

مسابقات «جام‌آسیایی» در شهر تبریز ایران میان 12 تیم در 4 گروه برگزار شد که در فرجامین دیدار، جاپان توانست با برد 3 بر 1 افغانستان، قهرمان فوتسال سال 2019 آسیا شود.

در سال‌های اخیر فوتسال افغانستان با رشد چشم‌گیری همرا بوده است حتی که امسال توانست به دور نهایی جام آسیا سعود کند و نایب قهرمان این بازی‌ها شود.

  پربازدید ترین