• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی و عمران خان روی امنیت و صلح صحبت کردند

غنی و عمران خان روی امنیت و صلح صحبت کردند

محمداشرف غنی رییس جمهور کشورمان و عمران خان نخست‌وزیر پاکستان پیش از چاشت امروز پنج‌شنبه ششم سرطان در اسلام‌آباد با هم دیدار کردند.

رسانه‌های پاکستانی با اعلام این خبر گفته‌اند که دو طرف، پس از یک دیدار تعارفی، در نشستی روی همکاری‌های دوجانبه و وضعیت منطقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. هنوز جزئیات بیشتر این دیدار منتشر نشده است.

محمداشرف غنی صبح امروز در رأس یک هیأت عالی‌رتبه دولتی، رهسپار اسلام‌آباد شد. سفر غنی به اسلام‌آباد دو روزه است و بنابر دعوت رسمی پاکستان در حال انجام است؛ هرچند ارگ ریاست جمهوری گفته است که غنی به پیشنهاد لویه‌جرگه مشورتی صلح به پاکستان رفته است.

رییس جمهور غنی پس از ورود به اسلام‌آباد با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، دیدار کرد.

قریشی در این دیدار، سفر غنی به پاکستان را برای گسترش روابط و همکاری دوجانبه و هم‌چنان ایجاد فضای اعتماد میان کابل و اسلام‌آباد مفید خوانده است.

وزیر خارجه پاکستان هم‌چنان گفته است که کشورش به همکاری خود با افغانستان برای رسیدن این کشور به صلح به صورت صادقانه ادامه می‌دهد.

در همین حال، محمداشرف غنی گفته است که او براساس پیشنهاد نماینده‌گان لویه‌جرگه مشورتی صلح و به منظور بهبود روابط دو کشور به اسلام‌آباد سفر کرده است.

غنی ابراز امیدواری کرده است که سفرش به پاکستان برای ملت‌های دو کشور نتایج مثبت به همراه داشته باشد و هم‌چنان این کشور را به انجام نقش فعال در همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای ترغیب کند.

او از جانب دیگر بر تقویت مناسبات دوجانبه بر مبنای احترام متقابل و اصل روابط دولت با دولت تأکید کرده است.

این سومین سفر رسمی محمداشرف غنی از سال 2014 به پاکستان است.

اشرف غنی در سفر کنونی‌اش با عارف علوی رییس جمهور پاکستان و شماری از تجار ملی افغان و پاکستان در شهر لاهور آن کشور نیز دیدار خواهد کرد.

رییس جمهور غنی در روز عید سعید فطر با اشاره به سفر کنونی خود به پاکستان گفته بود که تلاش می‌شود صفحه تازه تاریخی در روابط دو کشور گشوده شود.

این در حالی است که روابط افغانستان و پاکستان در سایه بی‌اعتمادی دوجانبه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و باعث هدر رفتن فرصت‌های مشترک شده است.

  پربازدید ترین