• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قریشی: سفر عمران خان به آمریکا و دیدار او با ترامپ نقش مهمی در صلح افغانستان دارد

قریشی: سفر عمران خان به آمریکا و دیدار او با ترامپ نقش مهمی در صلح افغانستان دارد

وزیر خارجه پاکستان ضمن بیان اهمیت سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: صلح در افغانستان موضوع مهمی است که دو طرف آن را رقم خواهند زد.

به نقل از ای.آر.وای نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: سفر عمران خان به آمریکا و دیدار او با ترامپ نقش مهمی در صلح افغانستان دارد.

وی تصریح کرد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که برقراری صلح در افغانستان خواسته تمام گروه‌ها و کشورها است.

قریشی با اشاره به روابط متشنج میان پاکستان و آمریکا گفت: سفر عمران خان باعث بهتر شدن روابط میان دو کشور و کم شدن تنش‌ها خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان افزود: ما نقش سازنده‌ای در صلح افغانستان داشته ایم و مسئولین کشورهای آمریکا، روسیه، چین و افغانستان به این نقش مهم اذعان داشته‌اند.

قریشی با اشاره به سفر اخیر خود به انگلیس گفت: این سفر کاملا موفق بود و توانستم در دیدار با سران کشورهای مختلف از مواضع پاکستان حمایت کنم.

معاون حزب تحریک انصاف اضافه کرد: حزب نواز در دوران حکومت خود 4 سال تمام وزیر خارجه ای برای پاکستان تعیین نکردند و همنی باعث مشکلات بسیاری برای کشور شد.

وی ضمن انتقاد از سیاست های دو حزب مردم و نواز گفت: مشکلاتی که آنها به کشور تحمیل کرده اند باعث شده هر کودک پاکستان بدهکار به دنیا بیاید و ما میلیاردها دلار بدهی خارجی داشته باشیم.

سفر عمران خان به آمریکا با دعوت رسمی ترامپ انجام می شود و به نظر می رسد دو طرف تلاش کنند مناقشه های یک سال اخیر را حل کنند.

  پربازدید ترین