• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فراخوان رئیس جمهور لبنان به بیداری در مقابله با «معامله قرن»

فراخوان رئیس جمهور لبنان به بیداری در مقابله با «معامله قرن»

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد، در صورتی که همه کشورهای عربی برای مقابله با طرح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» بیدار نشوند، پایانی سخت در راه خواهد بود.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در نشستی با هیأتی از اتحادیه جانبازان و قربانیان جنگ در لبنان، بار دیگر درباره طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» هشدار داد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، میشل عون بر ضرورت بازگشت به معرفی مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی تأکید کرد و بر آگاهی در قبال معامله قرن که به‌دنبال تحمیل برخی موضوعات بر کشورهای عربی است، تاکید کرد؛ خصوصا که رژیم صهیونیستی این روزها با توجه به اختلافات میان کشورهای عربی، شرایط را برای رسیدن به خواسته‌اش مناسب می‌بیند.

رئیس‌جمهور لبنان گفت: تلاشی برای تحمیل راه‌حل‌ها بر ما در جریان است، باید همگی برای بازگشت به مسأله اساسی بیدار شویم زیرا در صورتی که غیر این اتفاق بیفتد نمی‌دانم پایانی که به آن خواهیم رسید، چیست اما حتما پایانی سخت خواهد بود. انضمام بخش بیشتری از اراضی فلسطینی به اسرائیل از ابزارهای اصلی بود که در رقابت انتخاباتی اسرائیل استفاده شد به همین دلیل باید امروز به سردادن شعار فلسطین به عنوان مسأله اصلی بازگردیم و به صدای عقل و قلبمان گوش کنیم.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  اعلام کرده که پس از انتخابات این رژیم معامله قرن رونمایی خواهد شد.

انتخابات در فلسطین اشغالی امروز (سه شنبه) آغاز شده و  11 حزب برای به دست آوردن 120 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند.

بر اساس طرح معامله قرن دیگر دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس وجود نخواهد داشت و همچنین حق بازگشت آوارگان معنایی ندارد.

  پربازدید ترین