• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازگشایی رسمی گذرگاه «البوکمال-القائم» در مرز سوریه و عراق

بازگشایی رسمی گذرگاه «البوکمال-القائم» در مرز سوریه و عراق

گذرگاه «البوکمال ـ القائم» در مرز عراق و سوریه در آستانه اربعین حسینی رسما بازگشایی شد.

گذرگاه «البوکمال ـ القائم» در مرز عراق و سوریه با حضور مقامات و جمعی از مردم مشتاق دو کشور ظهر امروز (دوشنبه) در آستانه اربعین حسینی رسما بازگشایی شد.

این گذرگاه مرزی که از سال 2013 تاکنون بسته بود، قرار بود اوایل ماه سپتامبر جاری بازگشایی شود اما به دلایل فنی این اقدام به تعویق افتاده بود.

بازگشایی گذرگاه بوکمال–القائم؛ مقاومت یک جسم است
 ملت های عراق و سوریه با کمک مقاومت سرانجام خواستۀ خود را به ائتلاف شرارت شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین عرب و مزدوران تکفیری آنها خصوصاً داعش تحمیل کردند و مرزهای مشترک خود را به روی همدیگر باز کردند و گذرگاه مرزی بوکمال – القائم را برای تردد خودروهای باری و اشخاص بازگشایی کردند.

گذرگاه بوکمال – قائم امروز بازگشایی شد و بازگشایی این گذرگاه مرهون خون سوری ها، عراقی ها، لبنانی ها، ایرانی ها و قهرمانان گروه های مقاومت است خون هایی که بالسویه روی خاک عراق و سوریه ریخته شد و حماسه ای بزرگ آفرید و نقشه های آمریکا و همپیمانانش را نقش بر آب کرد.

"احداث این همه پایگاه نظامی آمریکایی، این همه حملات هوایی اسرائیل و این همه تلاش مذبوحانه برای بازگرداندن زندگی به جسم بی روح داعش در دو سوی مرزهای عراق و سوریه با هدف جلوگیری از نزدیکی عراق، سوریه و دیگر کشورهای محور مقاومت به همدیگر و از پای درآوردن نیروهای مقاومت" سرانجام به بن بست رسید.

شرایط جغرافیایی ، تاریخ و ارادۀ ملت های معتقد به پیروزی حتمی کار خود را کرد و همه بیگانگان، اغیار، مزدوران و بیماران فکری بی شک روزی خواهند رفت و فرزندان عراق و سوریه خواهند ماند کسانی که ریشه در آب و خاک کشورهایشان دارند. امروز محور مقاومت از ایران گرفته تا لبنان، فلسطین، عراق و سوریه به کوری چشم بدخواهان یک بدنۀ جدایی ناپذیر هستند.

  پربازدید ترین