• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آزار جنسی فوتبالیست های زن؛ فیفا دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان را محروم کرد

آزار جنسی فوتبالیست های زن؛ فیفا دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان را محروم کرد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال سید علیرضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان را به دلیل شکایات مربوط به آزار جنسی بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان کشور از حضور در تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال برای پنج سال محروم کرده است.

فیفا با انتشار اعلامیه‌ای افزوده است که تحقیقات در مورد سید آقازاده مرتبط با شکایاتی است که پیشتر از سوی شماری از بازی‌کنان تیم فوتبال بانوان افغانستان علیه کرام الدین کریم صورت گرفته بود.

فدراسیون جهانی فوتبال در ماه جون سال روان میلادی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کشورمان را در پیوند به پرونده آزار جنسی زنان مقصر شناخت و او را به محرومیت دایمی از فعالیت در حوزه فوتبال و حدود یک میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی فوتبال روز جمعه (19میزان) اعلام کرده است که این تصمیم به خاطر آن گرفته شده چون آقای آقازاده در این مدت زمان مسئولیت فدراسیون فوتبال افغانستان را بر عهده داشت و از بدرفتاری‌های جنسی در برابر بازیکنان زن هم مطلع بود.

براساس تصمیم کمیته داوران کمیته اخلاقی فیفا، آقای آقازاده مواد قانونی شماره 17 و 23 این نهاد را که در مورد گزارش‌دهی همچون موارد برای حفظ مصونیت جسمی و روانی ورزشکاران است، نقض کرده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال گفته است که آقای آقازاده از امروز از تمامی فعالیت‌های ورزشی مرتبط به فوتبال به شمول کار اداری در این عرصه منع شده و در همین حال این نهاد وی را به پرداخت حدود ده هزار دلار آمریکایی محکوم کرده است.

کمیته اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید مشغول بررسی اتهامات علیه دیگر افراد کلیدی فدراسیون فوتبال افغانستان است که بر اساس شکایات به نحوی در پرونده سواستفاده جنسی از زنان فوتبالیست افغان متهم اند.

  پربازدید ترین