• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استقبال از ورود ارتش سوریه در مناطق کردنشین این کشور

استقبال از ورود ارتش سوریه در مناطق کردنشین این کشور

مناطق کردنشین سوریه از ورود ارتش این کشور به مناطق شمالی برای مقابله با حملات اخیر ترکیه به کشورشان استقبال کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یکشنبه شب اعلام کرد که در پی حرکت ارتش عربی سوریه به سمت شمال برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک کشور، اهالی شهر الحسکه با حضور در مناطق مختلف شهر، ورود ارتش را گرامی داشتند.

خبرنگار سانا نیز از این استان گزارش داد که اهالی شهر الحسکه به محض اعلام خبر حرکت نیروهای ارتش برای مقابله با تجاوز ترکیه، با خودروهای خود در مناطق مختلف شهر حضور یافته و به صدا در آوردن بوق خودروهای شان از این اقدام ارتش سوریه تجلیل کردند.

بر اساس این گزارش، اقدام ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه به شهرک‌ها و مناطق مرزی شمال استان الحسکه و الرقه است.ارتش ترکیه تاکنون شماری از مردم را به قتل رسانده و برخی مناطق را اشغال و زیر ساخت‌ها را ویران کرده است.

ترکیه چهارشنبه 17 میزان از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

  پربازدید ترین