• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسابقات فوتسال پرورشگاهیان کابل با حضور تیم ملی برگزار شد

مسابقات فوتسال پرورشگاهیان کابل با حضور تیم ملی برگزار شد

بنیاد خیریۀ لبخند که به تازگی تاسیس شده است با همکاری تیم ملی فوتسال افغانستان، مسابقاتی را با حضور تیم ملی و پرورشگاهیان راه‌اندازی کردند. در این دیدارها چهار تیم از پرورشگاه به مصاف هم رفتند که تیم ملی هم در کنارشان حضور داشت.
 
احمد رومان عباسی مسئول بنیاد خیریۀ لبخند در رابطه با هدف برگزاری مسابقات خیریه به خبرنگار آوا چنین گفت: بنیاد خیریۀ لبخند این برنامه را جهت روحیه دادن به کودکان پرورشگاه برگزار کرده است. کودکان پرورشگاه از محروم‌ترین کودکان به حساب می‌آیند و با دیدن بازیکنان تیم ملی روحیه‌شان قوی می‌شود و می‌توانند در ادامۀ زندگی‌شان با انگیزۀ بیشتر به درس و ورزش خود ادامه دهند.
 
عباسی ضمن سپاسگذاری از مربی و اعضای تیم ملی عنوان کرد: یکی از آرزوهای کودکان پرورشگاه دیدن بازیکنان تیم ملی فوتسال به گونۀ حضوری بود که امروز به آرزوی‌شان رسیدند و با ملی‌پوشان تیم ملی فوتسال بازی کردند. کودکان پرورشگاه حس محرومیت دارند و واقعا محروم هم هستند، وظیفۀ هر یک از ما است تا با راه‌اندازی برنامه‌های اینچنینی لبخند را به لب کودکان بنشانیم.

وی ادامه داد: در قدم نخست باید آسیب‌شناسی شود، خیّرین باید به کسانی کمک کنند که مستحق هستند، کودکان کار و کودکان پرورشگاه نیاز جدی به کمک و نوازش بنیادهای خیریه دارند، بنیاد لبخند در آینده نیز برنامه‌هایی مثل دیدار تیم ملی کرکت افغانستان با این کودکان پرورشگاه در نظر دارد.
 
رزاق ممرک سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد لبخند عنوان داشت: همۀ ما از مناطق و قومیت‌های مختلف افغانستان هستیم، اما با حفظ وحدت در کنار همدیگر برنامه‌هایی برای پیشرفت کودکان و نوجوانان‌مان برگزار کرده‌ایم و این یک پیام مثبت دارد. برنامۀ امروز برنامه‌ای عالی جهت رشد و تشویق استعدادها در درون پرورشگاه است و جوانان تیم ملی هم از حضور در کنار کودکان پرورشگاه خوشحال هستند.

وی تأکید کرد: کودکان پرورشگاه باید در کنار تمرین‌های ورزشی، درس و تحصیل را هم  جدی بگیرند تا در آینده فرد موفقی شوند تا بتوانند به کشور‌شان خدمت کنند.
 
گفتنی است جام قهرمانی این رقابت توسط رزاق ممرک سرمربی تیم ملی به تیم سازندگان افغانستان اهدا شد.

  پربازدید ترین