• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عمران خان: آزادی دو گروگان خارجی در افغانستان را تسهیل کردیم

عمران خان: آزادی دو گروگان خارجی در افغانستان را تسهیل کردیم

نخست وزیر پاکستان با استقبال از آزادی دو گروگان آمریکایی و استرالیایی در افغانستان گفت: اسلام آباد نقش تسهیل کننده در این زمینه ایفا کرده است.

«عمران خان» روز گذشته در پیام توییتری خود نوشت: پاکستان از اقدام تمامی طرف ها در جهت آزادی این دو گروگان قدردانی می کند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان عضوی از جامعه بین الملل به نقش خود برای کمک به برقراری صلح در افغانستان و پایان دادن به رنج و آلام مردم این کشور ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر تعهد این کشور برای تسهیل در روند صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرد که پیشرفت انجام شده باعث تقویت اعتماد میان تمامی طرف ها برای احیای مجدد روند صلح شود.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که از بیش از سه سال اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

«کوین کینگ» آمریکایی و «تیموتی ویکس» استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به ولایت زابل، در ولسوالی نوبهار به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر «انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان» نام دارند.

هفته گذشته «اشرف غنی» رئیس جمهور موضوع تبادل اسرا را پذیرفت و گفت که اتخاذ این تصمیم دشوار به عنوان شرطی برای آغاز مذاکرات غیررسمی میان دولت و طالبان ضروری بوده است.

کوین کینگ و تیموتی ویکس اساتید دانشگاه آمریکایی افغانستان، ماه اسد سال 95 توسط اعضای شبکه حقانی ربوده شده بودند.

  پربازدید ترین