• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

موضع غافلگیر کننده صدر درباره نامزد نخست وزیری عراق

 موضع غافلگیر کننده صدر درباره نامزد نخست وزیری عراق

صالح محمد العراقی از نزدیکان مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در صفحه خود در فیسبوک دیدگاهی غافلگیر کننده درباره نامزد پست نخست وزیری این کشور نوشت.

وی نوشت که شیاع "گستره" ای وجود ندارد جز ملت، هر چه گسترش یابد نور انقلابیون گسترش می یابد، "بحر" دریایی نیست مگر دریای ملت، پس ای فاسدان، فتنه به پا نکنید که عقلا آن را خاموش کرده اند.

منظور از شیاع و بحر همان محمد شیاع السودانی وزیر اسبق کار و امور اجتماعی و ابراهیم بحرالعلوم وزیر اسبق نفت عراق هستند که نام آنان به عنوان نامزدهای احتمالی نخست وزیری پس از استعفای عادل عبدالمهدی اعلام شده است.

موضع العراقی نشانه مخالفتش با نامزدی این اشخاص توصیف شده که مغایر با سخنان صدر است که خواستار آن شده بود که نامزد نخست وزیری از طریق همه پرسی و بدون دخالت احزاب و نمایندگان پارلمان انتخاب شود.

صدر روز 29 نوامبر گفته بود که نخست وزیر جدید باید کابینه خود را به دور از نظر احزاب و فراکسیونها و مولفه های طایفه ای، حزبی، قومی و گروهی و موارد مشابه تشکیل دهد.

وی با انتشار بیانیه ای افزود که هر کسی که در پارلمان با ما همسو است، نباید خود را درگیر تشکیل کابینه کند مگر با کسب تکلیف از مردم آنهم به طور مستقیم و با نظارت اشخاص مستقل که فاسد نباشند.

پارلمان عراق روز یکشنبه استعفای عبدالمهدی را بر اساس ماده 75 قانون اساسی این کشور پذیرفت.

  پربازدید ترین