• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تسلط داعش بر مناطقی از جنوب دیرالزور؛ ماجرا چیست؟

 تسلط داعش بر مناطقی از جنوب دیرالزور؛ ماجرا چیست؟

منابع آگاه در گفتگو با العالم، اظهارات 'دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین' درباره سیطره داعش بر مناطقی از بادیه الشولا در جنوب شهر دیرالزور  را  تکذیب کردند.

این منابع تاکید کردند: در حال حاضر عملیات پاکسازی برخی مناطق الشولا تا 'کباجب' در حومه جنوبی دیرالزور توسط ارتش سوریه در حال انجام است.

این منابع خاطرنشان کردند که ارتش سوریه در کنار جاده میان تدمر و دیرالزور و در عمق بادیه در همان منطقه دست به عملیات پاکسازی می زند تا امنیت راهها برای مسافران و نقل و انتقال کالاها فراهم شود. این منابع همچنین تاکید کردند که منطقه الشولا واقع در 22 کیلومتری جنوب غرب دیرالزور است و یکی از مهمترین دروازهای شهر دیرالزور در بادیه سوریه به شمار می آید.

ناظران می گویند که مساله فقط یک تبلیغات منفی است که آمریکا از آن بهره برداری می کند تا بگوید که داعش همچنان در منطقه فعال است و بدین ترتیب حضور نیروهایش در منطقه را توجیه کند و اگر واقعا این منطقه تحت کنترل داعش درآمده باشد این بدان معناست که آنها جاده تدمر به سمت دیرالزور را بسته اند.

ناظران بر این باورند که داعش نمی تواند این منطقه را به این شکل مورد حمله قرار دهد و بر آن مسلط شود. زیرا این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و نیروهای ارتش سوریه به طور گسترده در آنجا حضور دارند.

به گفته ناظران، داعش می تواند دست به عملیات سریع در آن منطقه بزند و یا مین گذاری کند اما غیرممکن است که داعش بتواند مانند سابق بر آنجا حمله کند وآن را تحت کنترل خود درآورد.

  پربازدید ترین