• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش ها به پیروزی حسین بخش صفری، مقابل حریف قدرتمند روس

واکنش ها به پیروزی حسین بخش صفری، مقابل حریف قدرتمند روس

پیروزی حسین بخش صفری، ورزشکار کشورمان بر رقیب روسی‌اش، پیتر برگ واکنش‌های زیادی را در میان مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

شب گذشته با پایان مسابقه و اعلام پیروزی آقای صفری شماری از شهروندان کابل به شلیک هوایی پرداختند و در شبکه‌های اجتماعی نیز با همرسانی عکسهای آقای صفری واکنش گسترده نشان دادند.

آقای صفری دیر هنگام شب گذشته به وقت کابل توانست حریف روسی‌اش را در مبارزات آزاد هنرهای رزمی ترکیبی(ام‌ام‌ای) که توسط سازمان فایت نایتز جهانی روسیه برگزار شده بود، شکست داد.

براساس گزارشها سازمان فایت نایتز روسیه یکی از قویترین سازمان برگزاری مسابقات مبارزات آزاد است.

این مسابقه شب گذشته در مسکو برگزار شد و در پایان مسابقه حریف روسی آقای صفری، مغلوب ورزشکار کشورمان اعلام شد.

بعد از این پیروزی محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و جمع زیادی از چهره‌های سیاسی مطرح کشور پیروزی آقای صفری را تبریک گفتند.

در افغانستان نیز شمار زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با هم‌رسانی تصاویر و‌ خبر پیروزی آقای صفری، شادمانی شان را با این برد ابراز کردند.

با این پیروزی حسین صفری 5 برد و تنها یک شکست را در کارنامه‌اش دارد و پیتر برگ، مبارز روس نیز پنج پیروزی و سه باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

این مسابقه همزمان با چهلمین سالروز تجاوز ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان برگزار شد، شماری از کاربران شبکه اجتماعی نوشته که مجاهد واقعی آقای صفری است که روس را در خاکش شکست داد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری نیز با تبریک این پیروزی گفته که پیروزی بر حریف روسی در عرصه ورزش به این دلیل ارزشمند است که چنین رخ‌دادهایی سبب همدلی و تقویت حس برادری در میان مردمان رنجیده از جنگ و خشونت کشور ما می‌گردد.

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ نیز گفته که جوانان ما هر روز افتخار می‌آفرینند و پرچم سه رنگ کشور را در میان جهانیان بلند نگه می‌دارند.

قبل از این آقای صفری در ترکمنستان در وزن 62 کیلوگرم رشته جوجیتسو برنده مدال طلا برای افغانستان شده بود.

او عضو فدراسیون جوجیتسو در کشور است.

  پربازدید ترین