• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترامپ عراق را تهدید کرد!

ترامپ عراق را تهدید کرد!

آمریکا در حملات هوایی به پایگاه های حشد الشعبی و نیروهای مردمی عراق 28 نفرا را شهید و 50 نفر را زخمی کرد در واکنش به این جنایت آمریکا؛ مردم عراق  در بصره، کرکوک و بغداد بر علیه آمریکا تظاهرات کردند و بخشهایی از سفارت آمریکا را آتش زدند.

اما آقای ترامپ انتظار دارد مردم عراق از اینکه آمریکا مخلص‌ترین نیروهای مدافعانشان که در برابر داعش سینه سپر کردند را به شهادت رسانده است تشکر کند! بلکه سگ زرد آمریکا پا را از این هم فراتر گذاشت از مردم عراق خواست به جای حمله به سفارت آمریکا بر علیه حکومت عراق شورش کنند! لذا آقای ترامپ در توییتی خطاب به عراقی‌ها نوشت که "اگر نمی‌خواهند تحت تسلط و کنترل ایران باشند، الآن وقتش است!" یعنی بر علیه دولت عراق شورش کنند؛ چرا؟ چون دولت مردان عراق یک پارچه این تجاوز آشکار را محکوم کردند.

به گزارش بی بی سی که مرتب تظاهرات کنندگان عراقی را شبه نظامیان ایران معرفی می کرد در گزارشی از مهرداد فرهمند گفت: تظاهر کنندگان در بغداد برای اولین بار برای عبور از پل معلق که منتهی به منطقه سبز عراق است و خط قرمز امنیتی در عراق به حساب می آید از مظاهره کنندگان ممانعت به عمل نیامد! و مظاهره چیان وارد محوطه سفارت آمریکا شدند.

او همچنین گفت ضمن حضور یاسین یاسری وزیر داخله عراق در میان تظاهر کنندگان؛ نخست وزیر مستعفی عراق عبدالمهدی نیز از حمله آمریکا به نیروهای نظامی عراق ابراز ناخرسندی کرده؛ و این حمله را تجاوز به خاک عراق تلقی نموده است.

رئیس جمهور آمریکا به سگ هاری می ماند که بدون تفکیک دوست دشمن به چهار گوشه جهان پارس می کند و شگفت آورتر اینکه از هزاران کیلومتر دورتر بدون کوچکترین علقه‌ی فرهنگی و منطقه‌ای مدافعان جان بر کف مردم عراق را می کشد بعد با بی شرمی و پُر رویی «به تعبیر بی بی سی با لحن آمرانه» از مردم و دولت عراق می‌خواهد از آمریکا حمایت کنند تا بیشتر عراقیها را بکشد! این واقعا دیوانگی و افسار گسیختگی مفرط نیست؟

یادم نمی‌رود مردم افغانستان 18سال پیش از ورود نیروهای آمریکا در افغانستان چنان استقبالی کردند که گویا آنها دایه های مهربان تر از مادر هستند! اما پس از گذشت 18 سال معلوم شد که تمام گروه های تروریستی موجود در افغانستان که جان صدها هزار افغان را گرفته توسط آمریکا تجهیز و تمویل و در نقاط مختلف افغانستان جا بجا می شود.

مردم فهمیدند که آمریکا؛ افغانستان و مردم افغانستان را قربانی سیاستهای سلطه جویانه خود نموده است و گروه های تروریستی داعش، القاعده، طالبان و ده ها گروه تروریستی دیگر را برای توجیه حضور و تهدید دشمنان خود در منطقه ایجاد نموده است و هر گز اجازه نخواهد داد تا افغانستان به ثبات دائمی برسد و مردم افغانستان روی آرامش را ببنند.

مردم عراق هم باید هوشیار باشد فرصت را غنیمت شمارد وحدت و یک پارچگی خود را حفظ کند تا به سرنوشت مردم افغانستان دچار نگردد.

  پربازدید ترین