• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاریخ شهادت حاج قاسم آغاز مرحله جدیدی برای سراسر منطقه است/ تشریح عوامل ترور سردار سلیمانی

تاریخ شهادت حاج قاسم آغاز مرحله جدیدی برای سراسر منطقه است/ تشریح عوامل ترور سردار سلیمانی

 سخنرانی «سید حسن نصرالله» در مراسم ویژه شهادت سپهبد سلیمانی آغاز شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسمی که امروز (یکشنبه) به مناسبت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» و هم رزمانشان در ضاحیه بیروت برگزار شد، گفت: شهید قاسم سلیمانی شب جمعه گذشته به هدفش رسید زیرا از زمان های قدیم آروزیش شهادت بود و شهدا و فرماندهان برای ملت ها خیر و صلاح می خواهند اما هدف شخصی آن ها شهادت است که حاج قاسم به این هدف رسید.

وی افزود: دوم ژانویه 2020، تاریخ شهادت حاج قاسم آغاز مرحله جدیدی برای سراسر منطقه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان داشت: دو شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس عاشق شهادت و به ویژه در سالهای اخیر منتظر شهادت بودند و من به خانواده حاج قاسم و فرزندان و می گویم چیزی که می تواند به شما دلداری دهد این است که پدرتان به انچه که می خواست و برای آن تلاش می کرد رسید زیرا حاج قاسم زمانی که به لبنان می آمد و نام شهدا نزدش برده می شد می گریست و می گفت دلم برای شهادت تنگ شده است.

وی ادامه داد: در خصوص ابومهدی هم همینطور است، او اخیرا به ضاحیه آمد ، دیدار کردیم و در آخرین دیدار گفت که به نظر می‌رسد نبرد با داعش به پایان نزدیک شده و هر کس که باید شهید می‌شد ، شهید شد . برای من دعا کن که عاقبت من هم شهادت باشد؛ به همسر و دختران گرامی او هم می‌گویم که با آنها همدردی می‌کنیم.

سید حسن نصرالله یادآور شد: بالاترین هدف دشمن ،کشتن ماست و بالاترین هدف ما نیز کشته شدن در راه خداست و همین معادله ما را به یک قدرت تبدیل کرده است از همین رو شامگاه جمعه، پیروزی جدیدی برای مقاومت بود زیرا شهادت یعنی پیروزی و این پیروزی بر دو فرمانده و همرزمانشان خجسته باد و در مکتب امام حسین و حضرت زینب ما به شهادت عشق می ورزیم و فقط زیبایی های مسیر را می بینیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ترور سردار سلیمانی جنایتی بسیار آشکار و واضح بود که ترامپ به ارتش آمریکا دستور اجرای آن را داد که اوضاع و شرایط منطقه؛ از عوامل و انگیزه های وقوع این جنایت بود اقدام در این مقطع زمانی مجموعه شرایط منطقه و شکست‌ها و پیروزی‌ها و نتیجه نبرد کنونی بود که به تحولات اخیر عراق رسید و ما همچنین در آستانه انتخابات آمریکا هم هستیم.

وی ادامه داد: ناکامی تلاش های پیشین برای ترور ، دلیل دیگری برای انجام این ترور علنی بود، همه تلاش‌های ترور قبلی شکست خورده بود. برخی عملیات‌ها لو رفته بود و برخی هم هنوز در ابهام است. آخرین بار هم در کرمان بود که کشف شد؛ نزدیک به حسینیه خانه‌ای خریداری شده بود و قرار بود مقدار زیادی مواد منفجر کار گذاشته شود و زمانیکه طبق رسم هر ساله حاج قاسم آنجا میرفت، منفجر شود که ممکن بود چهار تا پنج هزار انسان کشته شود. برای چه؟ برای اینکه حاج قاسم را بکشند. خدا او را حفظ کرد و این نوع شهادت [آشکار] را برای او برگزید و او شایسته این نوع شهادت بود.

سید حسن نصرالله بیان داشت: ترامپ از ابتدای دوره ی ریاست جمهوری اش در صدد سرنگون کردن نظام اسلامی ایران بود ترامپ به هیچ یک از اهدافش در خصوص ایران دست نیافت زیرا نه تحریم ها و نه محاصره اش فایده ای نداشت و اکنون نیز نمی داند درباره ناکامی خود به امریکائی ها چه بگوید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هیچ یک از تلاش های امریکا برای اعمال فشار بر لبنان و هم چنین جنگ یمن فایده ای نداشته و تصمیم جنگ نیز از سوی امریکا بوده است.

سید حسن نصرالله گفت: ناکامی دیگر ترامپ در سوریه بود که به هم پیمانان خود خیانت کرد و نیروهای خود را از سوریه خارج کرد اما نیروهای هم پیمانش را باقی نگاه داشت در انجا.

وی در ادامه ناکامی های رئیس جمهور آمریکا را برشمرد و اظهارداشت: ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری اش در صدد اجرای معامله قرن بود اما در آن ناکام ماند، ترامپ در افغانستان به دنبال راه خروجی است تا آبرویش را حفظ کند در حالی که هیچ دستاوردی نداشته است ترامپ می خواست عراق را تضعیف کند و با گروه داعش بر آن تسلط یابد اما با سرنگونی این گروه طرحش ناکام ماند از نظر ترامپ نباید دولتی در عراق باشد و اگر دولتی تشکیل شد باید تسلیم دولت امریکا باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: داعش از رهگذر شکیبایی مردم عراق و حمایت مراجع شیعه و الحشد الشعبی نابود شد اکنون نیز زمان ایفای نقش سلیمانی و المهندس فرا رسیده بود امریکا اخیرا تلاش کرد در عراق جنگ داخلی راه بیندازد اما نتوانست امریکا تلاش کرد میان مردم عراق و ایران فتنه انگیزی کند زیرا آنها می دیدند که ایران از ملت عراق حمایت می کند آمریکا دید که عراق از دستش خارج شده و احساس کرد ثروتهایش را از دست داده از این رو گروههای تروریستی خود را روانه آنجا کرد امریکا به دنبال این بود که دستاوردی داشته و هم پیمانان خود را حمایت کند و محور مقاومت را درهم بشکند اما به جنگ با ایران ختم نشود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این تجاوز امریکا، جنگ جدیدی در قالبی جدید در منطقه است و اکنون طرح تسلط امریکا بر منطقه ،مقدسات ،خاک و نفت و گاز ما مطرح است

وی بیان داشت: دشمنان امیدوار بودند با ترور حاج قاسم عراق تضعیف شود و محور مقاومت عقب نشینی کند که این طور نشد و نتیجه عکس داد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی، قاسم سلیمانی را خطرناکترین فرد برای رژیم خود می دانست و جرات کشتن وی را نداشت از این رو برای کشتن وی به آمریکا پناه برد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به خوبی می دانم اگر سربازان امریکائی از طریق پارلمان از عراق خارج نشوند، گروههای مقاومت اجازه نخواهند داد هیچ یک از آنان در این کشور باقی بماند زیرا نیروهای مقاومت هرگز از اهداف و مساله اصلی خود دست بر نخواهند داشت.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی مساله همه محور مقاومت است ترور سردار قاسم سلیمانی مساله ایران نبود بلکه مساله ی همه محور مقاومت است هیچ شخصیت آمریکایی همپای شهید سردار سلیمانی و المهندس نیست تا از آنها انتقام گرفته شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: قصاص عادلانه، پایان یافتن حضور آمریکا در سراسر منطقه است. ما شهروندان آمریکایی را قصاص نمی کنیم بلکه فقط ارتش آمریکا که این جنایت را مرتکب شده را قصاص می کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه ما چیست؟ اینکه صرفا تسلیت بگوییم ؟ مسئله، مسئله محور مقاومت است که باید دستاوردهاییی کسب کند؛ ما باید همه برای قصاص عادلانه حرکت کنیم. قصاص عادلانه چیست؟ شفاف باشم. ممکن است برخی بگویند که قصاص عادلانه این است که شخصیتی در حد حاج قاسم [کشته شود]. شخصیتی در حد این دو شهید نیست . سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست؛ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است، حضور نظامی آمریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است
پایگاه‌های نظامی و کشتی‌های جنگی و کل سربازهای آمریکا در منطقه معادل قصاص عادلانه است. ارتش آمریکاست که آنان را کشته و ارتش آمریکا باید تاوان دهد.

دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: منظور ما مردم و شهروندان آمریکایی نیست. در منطقه شهروندان، خبرنگاران یا آمریکایی‌های دیگر نیست.اما اعلام میکنیم، نبرد و قصاص عادلانه برای کسانی که این ترور را اجرا کردند در قالب این تعریف قرار می‌گیرند، به نظر من و به مسئولیت شخصی خودم... برخی می‌گویند سید موضوع را بزرگ می‌کند.. خیر من حجم طبیعی آن را بیان میکنم؛ اگر ترور حاج قاسم و ابومهدی بدون مجازات رد شود.. خیلی خطرناک است. برای کل مقاومت و اعضای آن و مسئله فلسطین و قدس و کل منطقه بد خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهارداشت: ترامپ احمق و همراهان وی نمیدانند چه کنند.

سید حسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: من به حال سردار سلیمانی غبطه می خورم و این جمله ام از روی احساسات نیست.

  پربازدید ترین