• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عراق از روسیه اس – 400 می خرد

عراق از روسیه اس – 400 می خرد

قانون‌گذاران عراقی می‌گویند که مذاکرات برای خرید سیستم‌ دفاع هوایی اس‌-400 روسیه آغاز شده‌است.

به گزارش وال استریت ژورنال، اعضای پارلمان عراق می‌گویند کشورشان تصمیم به خرید یک سیستم دفاع هوایی از روسیه گرفته‌است.

این در شرایطی است که به باور رسانه‌های غربی، کرملین در تلاش برای افزایش حضورش در خاورمیانه و ایجاد شکاف میان بغداد و واشنگتن است.

سیستم اس-400 از همان نوعی است که ترکیه از روسیه خریداری کرده‌ و اقدامی است که روابط عراق را با ناتو دست‌خوش تحولاتی می‌کند. عراق در حال بررسی خرید این سیستم دفاع هوایی روسیه است.

پیش از این یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفته‌بود که ممکن است عراق در آینده به چنین سیستم‌های دفاعی نیاز پیدا کند. او گفته‌بود که خریداری اس-400 روسی به روابط بغداد با واشنگتن لطمه می‌زند.

اس- 400 (Triumf) نسل جدید سیستم‌های دفاع هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده و به عنوان نوع بهبودیافته از خانواده سیستم هوایی اس-300 به ‌شمار می‌رود.

سیستم دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس- 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادارمحور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیک و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان‌برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده‌است.

  پربازدید ترین