• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سردار سلیمانی بهترین پرچمدار ما در منطقه بود/ اگر آمریکایی ها عمودی از منطقه خارج نشوند، آنها را افقی از منطقه بیرون خواهیم کرد

سردار سلیمانی بهترین پرچمدار ما در منطقه بود/ اگر آمریکایی ها عمودی از منطقه خارج نشوند، آنها را افقی از منطقه بیرون خواهیم کرد

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در مراسم هفته سردار شهید «قاسم سلیمانی» و همرزمانش سخنرانی کرد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در مراسم هفته سردار شهید «قاسم سلیمانی» و همرزمانش با بیان اینکه ما به عنوان مقاومت لبنان رابطه محکمی با شهید قاسم سلیمانی داشتیم، اظهارداشت: شهید قاسم سلیمانی همواره به ما کمک می کرد و باعث تقویت ما می شد. او کمک های فکری، مادی و معنوی به ما داشت و به طور دائم در کنار ما بود.

وی با اشاره به این نکته که یکی از عوامل پیروزی سال 2000 نقش سلیمانی بود، افزود: یکی از دلایل قدرت گرفتن مقاومت در سال های 1998 و 1999 در جنوب لبنان که به پیروزی سال 2000 منجر شد، کمک های شهید قاسم سلیمانی بود.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: او دیدگاه مشابه ما داشت که پس از آزادسازی جنوب لبنان، کشور ما همچنان با خطر چشم طمع و حتی انتقام گرفتن اسرائیل روبروست.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: اذعان می کنم زمانی که گاهی خسته می شدیم و می خواستیم مقداری استراحت کنیم، شهید سلیمانی به ما می گفت در برابر اسرائیل، زمان نداریم.

وی تاکید کرد: در زمان جنگ سال 2006 هم با وجود همه خطرات، شهید قاسم سلیمانی به حومه جنوبی بیروت آمد و در طول جنگ در کنار و همراه ما بود او می توانست در سوریه یا لبنان باشد و از دور مسایل را هماهنگ کند اما در اتاق عملیات در کنار ما بود. او می گفت یا در کنار شما زنده می مانم یا در کنار شما می میرم.

سیدحسن نصرالله افزود: پس از پایان جنگ سال 2006، بر اهمیت لزوم بازسازی خانه های ویران شده، تأکید کردیم. شهید قاسم سلیمانی پس از بازگشت به تهران، کمک لازم را در اختیار ما قرار داد تا آبروی ما حفظ شود و هیچ کسی در خیابان ها باقی نماند. وی بیان داشت: اگر داعش در شرق حمص و تدمر شکست داده نمی شد، نمی توانستیم داعش را در ارتفاعات عرسال لبنان شکست دهیم. حاج قاسم سلیمانی شخصا در نبردها علیه داعش در کنار ما و برادران سوری حضور داشت.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه مقاومت هم اکنون می تواند ازلبنان حفاظت کند و دشمن به آن به عنوان یک تهدید جدی نگاه می کند تاکید کرد: قدرت بازدارندگی، امکانات، تجربه و توانایی های مقاومت، به برکت جمهوری اسلامی و رهبری آن امام خامنه ای و نماینده او حاج قاسم سلیمانی است. با این وجود، او هرگز به ما منت نگذاشت و هرگز به چنین مسایلی اشاره هم نمی کرد. او به ما گفت که خادم ماست و این عبارت او در برابر همه گروه ها در لبنان و فلسطین معروف بود. سیدحسن نصرالله با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی در قدرت یافتن مقاومت لبنان ایفا کرد تاکید کرد: شهید سلیمانی در این سالها از مقاومت چیزی برای ایران نخواست.

وی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی در 20 سال گذشته هیچ درخواستی از ما نکرد و هیچ دستوری به ما نداد. همانطور که جمهوری اسلامی ایران هم هرگز در برابر کمک های خود، درخواستی از ما نداشته است. شاید هیچ کسی باور نمی کند که جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسئولیت های اخلاقی و دینی خود کمک می کند و هیچ درخواستی از ما ندارد و هیچ دستوری به ما نمی دهد و حتی انتظار تشکر هم از ما ندارد. غربیها نمی توانند چنین چیزی را درک کنند به همین علت تصور می کنند گروه های مقاومت ابزاری در دست ایران هستند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی ایران خود را مسئول ملت های مستضعف در جهان می داند و بر این اساس به آنها کمک می کند بیان داشت: تواضع، محبت، برادری، حضور میدانی و حضور در خط مقدم و آمادگی شهادت از جمله ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود.

دبیرکل حزب‌الله افزود: جمهوری اسلامی ایران از مقاومت می خواست یکپارچه باشند و برای مساله خود و نه به نفع ایران یا دفاع ازآن ، مبارزه کنند.

وی ادامه داد: خطرناکترین اتفاق برای عراق، داعش بود سلیمانی برای کمک عراق آمد و المهندس نیز فرمانده اصلی در درگیری ها بود از همین رو حمایت یک انسان یا کشور یا ملت از ملت های ستمدیده الگوی کشورهای اسلامی است

سیدحسن نصرالله با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی و هم رزمانشان گفت: از تاثیرات این شهادت، برگزاری مراسم تشییع در عراق و تاثیر گذاری بر مردم برای قیام دوباره در برابر حوادث پیش رو بود مردم و کشورهای منطقه باید از الحشد الشعبی و فرماندهانش المهندس و حاج سلیمانی قدردانی کنند زیرا انها از منطقه دفاع کردند المهندس تا اخرین لحظه در الحشد الشعبی برای مقابله با داعش تلاش کرد که اگر داعش در عراق پیروز می شد سراسر منطقه در معرض خطر قرار می گرفت.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: مراسم باشکوه تشییع شهدا و حاج قاسم در ایران به ویژه تهران در تاریخ بی سابقه بود مردم اهواز می گفتند در تاریخ خوزستان نیز چنین تشییع باشکوهی بی سابقه بوده است و تشییع اهواز پیامی برای برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشت که با سوء استفاده از اهواز در صدد فتنه انگیزی هستند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع در ولایت خوزستان و دیگر شهرهای ایران امریکا را دچار یاس واقعی کرد اظهارداشت: تشییع حاج قاسم ترامپ و دولتش را ترساند. مراسم تشییع در ولایت خوزستان و دیگر شهرهای ایران امریکا را دچار یاس واقعی کرد.

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: مطمئناً ترامپ میلیون‌ها ایرانی را دیده است که آمده‌اند علیه آمریکا و علیه او شعار داده‌اند.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: از دیگر تاثیرات شهادت حاج قاسم این بود که ارزش های جهاد و اخلاص و از خودگذشتگی در راه ستمدیدگان را بار دیگر پررنگ کرد به دنبال این شهادت ،پیام های زیادی از فرماندهان و برادران حزب الله برای انجام عملیات شهادت طلبانه برای من ارسال شد.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه هر عملیات انتحاری داعش علیه ملت ما در مساجد و کلیساها راباید به حساب امریکا نوشت تاکید کرد: آمریکا تهدید اول است و رژیم صهیونیستی فقط ابزار و پادگانی نظامی برای امریکا در منطقه ماست.

وی افزود: پاسخ به جنایت آمریکا را نمی توان در یک عملیات خلاصه کرد بلکه راهی طولانی باید طی شود تا در پایان به اخراج امریکا ا زمنطقه منتهی شود.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه تصمیم پاسخ دادن به آمریکا بیانگر شجاعت و شهامت بی نظیری است ادامه داد: هدف اصلی عین الاسد بود که موشک ها به قلب این پایگاه و اهداف تعیین شده برخورد کرد زمانی که رسانه ها اعلام کردند هیچ زخمی و کشته ای نداشته و حمله را بی اهمیت تلقی کردند فهمیدیم ترامپ به جنگ روی نخواهد آورد. این تصمیم بیانگر شجاعت ایران در مقابله با امریکا و حمله موشکی به پایگاهشان بود

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه حمله ایران پیامی نیز برای اسرائیل داشت مبنی بر اینکه تهدید ایران را جدی بگیرند تصریح کرد: حمله موشکی ایران به عین الاسد و عزاداری در رژیم صهیونیستی بود و حمله به عین الاسد آبروی امریکا را برد.

وی تصریح کرد: ترامپ به خاطر قدرت ایران ، بدون پاسخ دادن به حمله پایگاه عین الاسد به تحریم ها روی آورد

سیدحسن نصرالله خطاب به مسعود بارزانی گفت: از اقدمات حاج قاسم تشکر کند زیرا داعش در نزدیکی اربیل امده بودند.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه ترامپ به دنبال نفت و ثروت عراق و تسلط بر ان است خاطرنشان کرد: اگر امریکا از عراق خارج نشود ملت عراق خود می داند چگونه با نیروهای اشغالگر برخورد کند و زمان آن فرا رسیده که مقاومت شروع به کار کند و امریکایی ها نیز باید سربازان خود را از منطقه خارج کنند.

نصرالله تصریح کرد: اگر آمریکایی ها عمودی از منطقه خارج نشوند، آنها را افقی از منطقه بیرون خواهیم کرد.

وی درباره حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: شما اصلاً در جایی دیگر نمی‌بینی کشوری که در سرنگون کردن هواپیمایی اشتباه کرده است به این زودی صادقانه اعتراف کند.

  پربازدید ترین