• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کیکه ستین منحیث مربی جدید باشگاه بارسلونا گماشته شد

کیکه ستین منحیث مربی جدید باشگاه بارسلونا گماشته شد

باشگاه بارسلونا اعلام کرد که کیکه ستین به عنوان سرمربی جدید این باشگاه تا 30 جون سال 2020 میلادی با این باشگاه همکاری خواهد کرد.

کیکه ستین 61 ساله جایگزین ارنستو والورده میشود. وی اهل کانتابریا در شمال اسپانیا است و پیش از این نیز تجربه هدایت تیم های راسینگ سانتاندر، لاس پالماس، رئال بتیس و تیم ملی فوتبال گینه استوایی را در کارنامه اش دارد.

نامبرده در طول زندگی حرفه ای خود طرفدار مالکیت توپ و فوتبال حجومی بوده که برای هواداران جذاب بوده است.  به عنوان یک بازیکن، ستین یک هافبک بود که با تیم راسینگ سانتاندر در طول 12 فصل خوب درخشید. او همچنین برای تیم اتلتیکو مادرید که در آن سوپر جام اسپانیا را به دست آورد، نیز بازی کرده است.

والورده 55 ساله در تابستان سال 2017 از لوئیز انریکه این تیم را تحویل گرفت. او در اولین فصل خود به دو جام، لیگ و جام حذفی اسپانیا را به دست آورد ، اما او عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را به روم واگزار کرد و از مسابقات قهرمانی اروپا خارج شد. اما چیزی که باعث شد والورده سرزنش و جایگزین شود، شکست این پنج شنبه در برابر اتلتیکو مادرید در عربستان سعودی بود که باعث از دست دادن سوپرکوپا شد.

باشگاه بارسلونا در سال 1899 توسط جوآن خامپر تأسیس شد، این باشگاه به نمادی از فرهنگ کاتالونیا تبدیل شده است و دارای شعار “فراتر از یک باشگاه” است. بارسلونا یکی از تیمهای پرطرفدار در جهان است. این تیم در کنار تیم رئال مادرید در افغانستان از حمایت گسترده ای برخوردار است و در بین جوانان افغان محبوبیت دارد.

  پربازدید ترین