• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سوالهای بی پاسخ مردم عراق در تظاهرات میلیونی امروز 4 دلو 1398

سوالهای بی پاسخ مردم عراق در تظاهرات میلیونی امروز 4 دلو 1398

 همانگونه که در هر اربعین از اربعین‌های امام حسین علیه السلام مردم عراق شعار سر میدهند "حب الحسین یجمعنا" امروز و در عراق به نظر" بغض از آمریکا" آنها را وحدت داده و جمع کرده است.

• امروز در تظاهرات میلیونی، عراقی‌ها در واقع سوالهایی را با حضورشان مطرح میکنند که پیشتر اگرچه مکررا پرسیده شده اند اما همواره بی جواب مانده اند، بی جواب مانده اند نه به آن دلیل که جواب ندارند بلکه به این خاطر که مصلحت و منافع آمریکا اقتضای آن دارد که این سوالات بی پاسخ بمانند.
مردم عراق میپرسند چرا پس از 16 سال وضع معیشتی عراق همچنان و علی رغم صدور روزانه حوالی 4ونیم میلیون بشکه نفت خراب است .عایدات این فروش به کجا میرود ؟ چه آینده ای برای این نابسامانی اقتصادی متصور است ؟ در کجای تاریخ آینده عراق بناست این وضعیت پایان یابد و یا حداقل کنترل شود؟ ایا برنامه ای برای این مساله وجود دارد؟

• میپرسند فساد در عراق چرا نهادینه شده است؟ چرا مبارزه با مفسدین به نتیجه نمیرسد ؟ ایا واقعا اراده ای برای مبارزه با فساد نیست یا انکه موانع مبارزه بویژه درشکل خارجی ان چنان قدرتمند هستند که هر راه حلی را سد میکنند؟

• میپرسند چرا مکرر حاکمیت ملی عراق نقض میشود و امریکا در عراق 14 پایگاه نظامی و بیش از 6000 نظامی دارد ؟چرا فقط "پایگاه عین الاسد به اندازه یکی از شهرهای عراق وسعت دارد؟ چرا مقامات آمریکایی هرگاه بخواهند بدون هماهنگی به عراق رفت و آمد میکنند، هرکجا را اراده میکنند مورد حمله قرار میدهند و بلاخره به هیچ مرجعی پاسخگو نیستند؟

• میپرسند چرا علی رغم تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکاییان از کشورشان آمریکا اصرار دارد تا زمان نامعلومی با عنوان "پایان داعش"در این کشور باقی بماند ؟چرا مقرر کرده است تا ماه اینده "سامانه پاتریوت "در عراق مستقر کند؟

• میپرسند چرا بعد از 16 سال هنوز عراق زیر بنای مخابراتی نابود شده اش را نتوانسته احیا کند؟

• چرا همچنان دسترسی به برق واب ازطریق شبکه های معمول دردیگر کشورها رویای عراقیهاست؟

• چرا خیابانهای عراق، بیابانهای عراق، ساختمانهای عراق، ورزشگاههای عراق، تفریح گاههای عراق و همه آنچه شایسته زندگی در شان مردم عراق است از این مردم دریغ شده است؟

• چرا هیچ اصلاحاتی به نتیجه نمیرسد و هیچ وعده اصلاح طلبانه ای اجرایی نمیشود؟

این سوالات و سوالات مشابه آن امروز در قالب تظاهرات ملیونی مردم عراق دوباره پرسیده می‌شوند البته این بار در شاکله ای متفاوت از هرزمان. امروز همه تظاهر کنندگان با پرچم عراق و نه پرچمهای حزبی و گروهی در صحنه عراق حاضر شده اند تا اعلام رسمی کنند "عراق واحد موحد" تصمیم دارد بدون مداخله آمریکا همه سوالات و دغدغه هایش را به جواب برساند.

  پربازدید ترین