• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اردوغان: ترکیه اجازه نمی دهد ارتش سوریه زمینی را در ادلب تصاحب کند

اردوغان: ترکیه اجازه نمی دهد ارتش سوریه زمینی را در ادلب تصاحب کند

رئیس جمهور ترکیه که نظامیانش به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند تاکید کرد که آنکارا اجازه نخواهد نیروهای سوری هیچ زمینی را در ادلب تصاحب کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که نظامیان ارتش این کشور به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند امروز سه شنبه تاکید کرد که آنکارا اجازه نخواهد داد نیروهای سوری هیچ بخشی از خاک ادلب را تصاحب کنند.

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می‌شود که ارتش سوریه روز دوشنبه موفق شده بود شهرک نیرب در شرق شهر ادلب (مرکز ولایت) را تحت کنترل بگیرد و یک گام دیگر در این ولایت پیش برود.

نیروهای ارتش و مقاومت سوریه امروز سه‌شنبه نیز موفق شدند چهار روستای «الوسیطه»، «الراقم»، «بلیصه» و «تل اغر» را در جنوب شرق ولایت ادلب آزاد کنند.

عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان در ولایت ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع این پیشروی‌ها شود.

روز جمعه نیز رجب طیب اردوغان در سخنانی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه که حاکی از نگرانی آنکارا از پیشرویهای ارتش در ادلب بود، گفت که دولت آنکارا هر کاری لازم باشد می‌کند تا به قول او «ثبات» به سوریه باز گردد؛ حتی اگر «گزینه نظامی» مورد نیاز باشد.

یک فرمانده تروریست‌های «ارتش آزاد» نیز اخیرا تاکید کرده بود که ارتش ترکیه سریعا باید وارد عمل شده و مانع پیشروی ارتش سوریه و همپیمانانش شود.

  پربازدید ترین