• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ویروس کرونا به پاکستان رسید

ویروس کرونا به پاکستان رسید

دولت اسلام آباد روز چهارشنبه ابتلای دو مورد در پاکستان به ویروس کرونا را تایید کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه دان ، دکتر “ظفر میرزا” دستیار ویژه نخست وزیر در امور بهداشت در پیامی توییتری نوشت من می‌توانم دو مورد ابتلا به بیماری کرونا در پاکستان را تأیید کنم.

وی ادامه داد : مطابق پروتکل‌های استاندارد بالینی از هر دو مورد مراقبت می‌شودو وضعیت جسمانی و هر دو نفر پایدار است.

به گفته وی: “دو نفری که به این ویروس آلوده شده اند، هردو در اواخر به ایران سفر کرده بودند و هریک آنها 14 روز را در ایران سپری کرده اند.”

میرزا با اعلام اینکه امروز پنجشنبه در بازگشت از تفتان کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد، گفت : مردم نباید وحشت کنند، همه چیز تحت کنترل است.

او افزود: “امروز چیزی که برای مردم پاکستان مهم است طرز برخورد با این مرض می‌باشد. او به مردم پاکستان اطمینان داد که بی‌جا نگران نشوند و نترسند.”

آقای ظفر مرزا همچنان افزود: “در پوسته‌های زمینی سرحدی با افغانستان و ایران و همچنان میدان‌های هوایی افراد مسلکی را موظف ساخته اند.

وزارت صحت پاکستان افزوده که در شفاخانه‌های این کشور وسایل خاص و لازم را برای شناسایی افراد مبتلا شده به این ویروس و معالجه آن‌ها جابه‌جا کرده اند.

توئیت میرزا لحظاتی پس از آن اعلام شد که بخش بهداشت و درمان ایالت سند اعلام کرده است که تست ویروس کرونا یک جوان در کراچی مثبت بوده است.

مهران یوسف هماهنگ کننده رسانه وزیر بهداشت، درمان و رفاه جمعیتی پاکستان گفت: این جوان 22 ساله پس از بازگشت از ایران مبتلا به ویروس کرونا شده‌است.

  پربازدید ترین