• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سوءاستفاده آمریکا از شیوع کرونا برای تجهیز شبه نظامیان سوریه

سوءاستفاده آمریکا از شیوع کرونا برای تجهیز شبه نظامیان سوریه

سوریه و روسیه در بیانیه ای مشترک درخصوص تأمین گروه‌های تروریستی در سوریه توسط آمریکا در قالب کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان، هشدار دادند.

سوریه و روسیه، ارسال محموله‌ برای شبه‌نظامیان سوری از سوی آمریکا در قالب کمک های بشردوستانه جهت مقابله با کرونا را محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شماری از کارکنان روس و سوری در بخش کمک‌های بشردوستانه به سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «طرف آمریکایی به‌طور خودخواهانه‌ای از شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و به رهبران سازمان ملل فشار می‌آورد تا بتواند در قالب رساندن دستگاه‌های تشخیص کرونا به کمپ پناهجویان رکبان، شبه‌نظامیان تحت کنترل خود را تأمین کند».

این کارکنان بخش کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند در این کمپ پناهجویان اوضاع اسفباری حاکم است که نتیجه اشغالگری غیرقانونی آمریکا در این مناطق از سوریه است و این پناهجویان باید به خانه‌های خود در سرزمین‌های تحت حاکمیت دولت سوریه بازگردند.

جمعه شب «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن هشدار در خصوص شیوع ویروس کرونا در سوریه، گفت که مسئولیت ساکنان شرق فرات بر گردن آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که دولت آمریکا به عنوان کشوری که بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده، مسئولیت کاملی در خصوص ساکنان مناطق تحت اشغال خود دارد و باید نیازهای پزشکی و بهداشتی مردم این منطقه را تأمین کند.

علی‌رغم آن‌که واشنگتن پیشتر از خروج نیرهایش از سوریه خبر داده بود، همچنان ارتش آمریکا در بخش‌های مختلفی از این کشور حضور دارند و بدون اجازه دمشق و سازمان ملل دست به عملیات نظامی و تأمین گروه‌های تروریستی می‌زنند.

اردوگاه رکبان که میزبان 25 هزار پناهجوی سوری است در محدوده تحت کنترل نیروهای آمریکایی واقع شده است و دسترسی کارکنان بخش کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه تقریباً غیرممکن شده است.

  پربازدید ترین