• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کتائب حزب الله عراق: اجازه نمی دهیم طرح های آمریکا اجرا شود

کتائب حزب الله عراق: اجازه نمی دهیم طرح های آمریکا اجرا شود

سخنگوی کتائب حزب الله با تاکید بر اینکه مقاومت مانع تحمیل سلطه آمریکا بر عراق و ایجاد هرج و مرج در این کشور شده است، گفت هر گونه نقشه آمریکا را هم نقش بر آب می‌کنیم.

گروه کتائب حزب الله از گروه‌های عضو سازمان الحشد الشعبی عراق روز سه‌شنبه تاکید کرد که همه نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهد گذاشت.

«محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب الله در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «نیروهای آمریکایی اگر به درخواست دولت عراق در این کشور ماندند، قرار نبود نیروهای رزمی باشند؛ اما آمریکا توافقنامه چارچوب راهبردی (توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا) را نقض کرد، از همین رو نظامیان آمریکایی در عراق نیروهایی اشغالگر هستند».

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، محیی افزود: «فشار ما برای خروج نیروهای آمریکایی به دنبال تاکید دولت، جریان‌های سیاسی و پارلمان بر خروج آنها بود و حالا هم همه نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهیم گذاشت».

سخنگوی کتائب حزب الله با تاکید بر اینکه دولت فعلی یا آتی از طرق دیپلماتیک قادر به اخراج نیروهای آمریکایی نیست، گفت: «اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند و دولت اقتدار خود را بر کشور اعمال کند دیگر دلیلی برای حمل سلاح توسط گروه‌های مسلح در عراق باقی نمی‌ماند».

محیی گفت: «آمریکا در عراق فقط در پی منافع خودش است و به برخی طرف‌ها توصیه می‌کنیم که جز به ملت خود اتکا نداشته باشند. مقاومت نقشه‌های آمریکا برای تحمیل سلطه خود بر عراق و ایجاد هرج و مرج دراین کشور را ناکام گذاشته است».

منابع عراقی و آمریکایی از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر داده و گفته‌اند، آمریکا به هر طریقی تلاش می‌کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف گرفتن مواضع گروه‌های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک کشورشان هستند.

  پربازدید ترین