• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاکید بشار اسد بر نقش بی بدیل سپهبد شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه

تاکید بشار اسد بر نقش بی بدیل سپهبد شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار وزیر خارجه ایران با اشاره به نقش بی‌بدیل شهید سپهبد سلیمانی در مبارزه با تروریسم در این کشور، از همراهی ایران با ملت سوریه در این مبارزه قدردانی کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در رأس هیأتی به دمشق سفر کرده امروز (دوشنبه) با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بشار الاسد در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت و ملت سوریه به خاطر جانباختگان کرونا در ایران را ابراز داشت.

رئیس جمهور سوریه همچنین به نقش بی بدیل شهید سپهبد سلیمانی در مبارزه ضد تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار داشت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی  و تاکید کرد: با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته گیر پدرسون نماینده دبیرکل سازمان  ملل در امور سوریه و مشورت‌‌هایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شود،  پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی،  تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

  پربازدید ترین