• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تعویق جلسه سران فلسطین برای بررسی طرح اشغالگری جدید «تل آویو» در کرانه باختری

تعویق جلسه سران فلسطین برای بررسی طرح اشغالگری جدید «تل آویو» در کرانه باختری

منابع فلسطینی می‌گویند، جلسه رئیس تشکیلات خودگردان با دیگر سران فلسطینی برای بررسی طرح رژیم صهیونیستی جهت اشغال مساحت بیشتری از کرانه باختری موسوم به «طرح الحاق» به تعویق افتاده است.

مسئولانی در جنبش «فتح» فلسطین (به ریاست محمود عباس)، اعلام کردند که نشست امروز (شنبه) سران فلسطین برای بررسی طرح رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری آلمان (DPA)، «منیر الجاغوب» رئیس دفتر رسانه‌های بخش بسیج و سازماندهی جنبش فتح در فیسبوک خود نوشت، نشست سران فلسطین که قرار بود امروز برای بررسی پاسخ به طرح اسرائیل برای «الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری» به اراضی اشغالی برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

همچنین «حسین حمایل» سخنگوی جنبش فتح به وبگاه خبری «ارم نیوز» امارات گفت، محمود عباس تصمیم گرفته که نشست سران را که امروز قرار بود برگزار شود به تعویق بیندازد.

حمایل توضیحی نداد که علت اتخاذ این تصمیم چه بوده است.

قرار بود در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی (و کابینه جدید) برای اشغال مساحت بیشتری از کرانه باختری و الحاق آن به اراضی اشغالی قبلی، سران فلسطینی در کرانه باختری، تشکیل جلسه دهند.

قرار است کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو بعد از ادای سوگند، طرح اشغالگری جدید را اجرایی کند. جلسه ادای سوگند در کنست (پارلمان) نیز به دلیل اختلافات تا فردا یکشنبه به تعویق افتاده است.

عباس هفته گذشته خواستار برگزاری جلسه‌ای برای بررسی این اقدام رژیم صهیونیستی شده بود. او از دو جنبش حماس و جهاد اسلامی نیز دعوت کرد تا به این جلسه بیایند اما این دو جنبش بعدا در دو بیانیه جداگانه اعلام کردند که به دلیل تکرار روحیه سازش‌کارانه و تسلیم‌شدگی مقابل طرح‌های اسرائیلی و آمریکایی در این جلسه شرکت نخواهند کرد.

  پربازدید ترین