• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشاور نخست وزیر عراق: بغداد به این تعداد نیروی آمریکایی نیاز ندارد

مشاور نخست وزیر عراق: بغداد به این تعداد نیروی آمریکایی نیاز ندارد

مشاور نخست‌وزیر عراق در ارتباط حضور نیروهای بیگانه در عراق گفت که این کشور به این تعداد نیروی آمریکایی نیازی ندارد.

«هشام داود» مشاور نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با روزنامه «الصباح» عراق گفت که این کشور در این سال‌ها به اندازه کافی قدرت پیدا کرده است و به شمار زیاد نیروهای آمریکایی نیازی ندارد.

مشاور نخست‌وزیر عراق در این خصوص گفت: «عراق با آمریکا روابط نظامی دارد. دولت‌های پیشین عراق از واشنگتن خواسته بودند که در جنگ علیه گروه‌های تروریستی داعش از نظر نظامی به عراق کمک کنند. امروز دولت "الکاظمی"  تأکید دارد که عراق برای مقابله با خطرات،‌ چالش‌های داخلی و مواجهه با تروریسم امکانات، توانمندی نظامی و امنیتی دارد. شاید عراق به این تعداد از نیروهای آمریکایی نیاز نداشته باشد».

هشام داود در ادامه گفت: «دولت عراق همراه با آمریکا به این می‌اندیشد که زمان زمانبندی [خروج] نیروهای آمریکایی در خاک عراق فرا رسیده است؛ این زمانبندی سال 2014 به درخواست دولت عراق بود؛ مشروط بر اینکه روابط دوستانه باقی بماند و همکاری دو کشور در زمینه‌های آموزش [نیروها]، اطلاعات و مقابله با تروریستم و قاچاق تداوم داشته باشد».

داود همچنین با اشاره به گفت‌و‌گوی راهبردی میان عراق و آمریکا گفت در این گفت‌و‌گو چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد، «بویژه آنکه عراق با ایالات متحده روابطی دوستانه دارد با دیگر کشورها نیز همینطور روابط محکمی دارد. نه فقط در زمینه نظامی و امنیتی بلکه در تمام زمینه‌ها انرژی، آموزش، فرهنگ و کشاورزی».

مشاور نخست‌وزیر با «مهم» خواندن آمریکا، گفت که عراق نیاز دارد روابط خود با کشورهای مهم و دارای اقتصاد قوی در جهان را تنوع ببخشد.

منابع عراقی در ارتباط با گفت‌و‌گوی راهبردی میان آمریکا و عراق گزارش داده بودند که این گفت‌و‌گو قرار است امروز و به صورت ویدیو کنفراسی برگزار شود.

  پربازدید ترین