• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار درباره وضعیت بسیار جدی کرونا در پکن

 هشدار درباره وضعیت بسیار جدی کرونا در پکن

در پی مشاهده موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت چین برای چندمین روز متوالی که تصور می‌شود با یک بازار مواد غذایی در این شهر مرتبط است، یک مقام رسمی پکن وضعیت را بسیار جدی توصیف کرد.

یک مقام رسمی پکن، پایتخت چین درباره وضعیت «بسیار جدی» این شهر در پی مشاهده خوشه جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا هشدار داد و گفت برای کنترل این وضعیت آزمایش‌های گسترده و محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی»، سخنگوی این شهر در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: در حال حاضر مهمترین و فوری‌ترین وظیفه جلوگیری و کنترل قطعی همه‌گیری است. باید سخت‌ترین و قاطع‌ترین تدابیر برای تحت کنترل درآوردن این شیوع اتخاذ شود.

چین امروز سه‌شنبه 27 مورد جدید ابتلای محلی به ویروس «کووید-19» را در پایتخت این کشور گزارش کرد که با یک بازار مواد غذایی مرتبط است.

این موارد، تعداد کل موارد جدید ابتلا در پایتخت چین را در 5 روز گذشته به 106 نفر می‌رساند. تاکنون مقامات این شهر بیش از 20 بخش را در آن قرنطینه کرده و ده‌ها هزار آزمایش تشخیصی انجام داده‌اند.

همه مراکز تفریحی و ورزشی با فضای بسته در شهر تعطیل شده و مقامات شهرهای دیگر اعلام کرده‌اند افرادی را که از پکن به این شهرها وارد می‌شوند، قرنطینه خواهند کرد.

بنابر اعلام پایگاه worldometers، در کل سرزمین چین با ثبت 40 مورد ابتلای جدید، تعداد کل مبتلایان این کشور به 83 هزار و 221 نفر رسید و تعداد فوتی‌ها بدون تغییر 4 هزار و 634 نفر باقی ماند.

دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش کرد تاکنون دستکم هشت میلیون و 15 هزار و 502 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کووید-19 آلوده شده‌اند که از آن میان 436 هزار و 319 نفر جان خود را از دست داده‌اند و مجموع سه میلیون و 843 هزار و 843 نفر نیز بهبودی یافته‌اند. آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد.

  پربازدید ترین