• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازگشت شنبه اعتراض به فرانسه

بازگشت شنبه اعتراض به فرانسه

معترضان فرانسوی که چند هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا، تظاهرات خود را در روز شنبه متوقف کرده بودند، از امروز بار دیگر به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به سیاست‌های دولت این کشور اعلام کردند.

«جلیقه زردها» پس از چند هفته غیبت به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر برای نشان دادن اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون و نظام سرمایه‌داری، به خیابان‌های پاریس بازگشتند.

البته طی هفته‌های گذشته شهرهای فرانسه شاهد اعتراض کادر درمانی به ضعف دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین تظاهرات ضد نژادپرستی نیز بوده است.

سه روز پیش، دستکم 18 هزار نفر از مردم فرانسه در حمایت از اعضای کادر درمان و پزشکی این کشور با تجمع در «پاریس» به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اروپایی اعتراض کردند.

همچنین پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس آمریکا، شهرهای مختلف فرانسه نیز صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی تبدیل شد.

اعتراضات در فرانسه علیه تبعیض‌نژادی و در یادبود مرگ یک مرد سیاهپوست فرانسوی بود که در سال 2016 به دست نیروهای فرانسه به قتل رسید و برخی مرگ وی را مشابه مرگ جورج فلوید دانسته‌اند. در این تظاهرات نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند.

  پربازدید ترین