• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکا عامل فتنه در عراق

 آمریکا عامل فتنه در عراق

کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ "آمریکا عامل فتنه"، به نقش مخرب این کشور در عراق پرداختند.

فعالان شبکه های اجتماعی اقدامات مداخله جویانه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق را محکوم کردند. یکی از کاربران شبکه های اجتماعی گفت: اگر آمریکا را نمی شناسید، ویدئوهای انفجارهای سابق در عراق و ترس و وحشت کودکان هنگام اشغال این کشور را ببینید. به جنایتهای داعش بنگرید و قطعا به بخش اندکی از جنایتهای امریکا و تاریخ سیاه این کشور پی خواهید برد.

کاربر دیگری نوشت: مشکل ما با آمریکا این است که می خواهیم با عزت و کرامت زندگی کنیم؛ اما آمریکا می خواهد زندگی ذلت باری داشته باشیم.

کاربری دیگر درباره حتمی بودن خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: عراق که پیروزمندانه از بحران ها خارج شد، اینک نیز از دخالتهای آمریکایی رها می شود و مستقل می گردد.

یکی از کاربران درباره هدف گرفتن ملت عراق توسط آمریکا نوشت: آمریکا 13 سال ملت عراق را محاصره کرد که به سبب آن به خوردن سنگ ها و براده های آهن روی آوردیم و پنجره ها و درهای خانه هاییمان را فروختیم.

کاربر دیگری گفت که امروز شهروند آمریکایی پرچم کشورش را آتش می زند و به دولت خود فحش و ناسزا می گوید؛ اما در عراق هنوزمزدوران و خائنان، آمریکا را مدح و ستایش می کنند و از آن دفاع می کنند.

کاربران می گویند که ماندن آمریکا در عراق به معنای تداوم فتنه و بی ثباتی در کشور است. برخی دیگر بر این باورند که فتوای ایت الله سیستانی و تشکیل حشد شعبی موازنه راهبردی امریکا را تغییر داد؛ از این رو می بینیم که امریکا ناچار شد شیوه جدیدی برای ماندن درعراق از طریق ائتلاف بین المللی و مشاوران نظامی اختراع کرد.


یادآور می شود که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق هفته گذشته شماری از نیروهای تیپ 45 حشد الشعبی در جنوب بغداد را به بهانه بمباران مقرهای دیپلماتیک بازداشت کردند. این مساله اما خشم مردم عراق را برانگیخت و برخی گزارشهای رسانه ای از نقش پنهان آمریکا در این مساله خبر دادند.

نیروهای عراقی اما پس ازچند ساعت، با وساطت دولتمردان عراقی، نیروهای حشد را آزاد کردند؛ همچنین دستگاه قضایی به دلیل نبود ادله کافی، حکم تبرئه آنها را صادر کرد.

  پربازدید ترین