• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کوریای شمالی: مذاکره با ترامپ فقط برای واشنگتن مفید خواهد بود

کوریای شمالی: مذاکره با ترامپ فقط برای واشنگتن مفید خواهد بود

 خواهر رئیس کوریای  شمالی و معاون اول کمیته مرکزی حزب کارگر در کشور، انجام یک مذاکره دیگر با ایالات متحده آمریکا را بی فایده دانست و گفت که برگزاری هرگونه مذاکره پیونگ یانگ با دولت ترامپ فقط برای واشنگتن مفید خواهد بود.

«کیم یو جونگ» خواهر رئیس کوریای  شمالی که مسئولیت معاون اولی کمیته مرکزی حزب کارگر کوریا را بر عهده دارد، با ادامه مذاکره پیونگ یانگ با واشنگتن مخالفت کرد.

خواهر رهبر  کوریای شمالی گفت که برگزاری یک دیدار دیگر سران کره و آمریکا فقط برای واشنگتن مفید خواهد بود.

خانم کیم یو جونگ در عین حال تاکید کرد که «درِ  کوریای شمالی برای انجام گفت‌وگوهای بیشتر باز است».

معاون اول کمیته مرکزی حزب کارگر کوریای شمالی اعلام کرد که به احتمال قوی، امسال هیچ مذاکره دیگری بین سران دو کشور صورت نخواهد گرفت.

«جونگ گون» مدیرکل امور آمریکا در وزارت امورخارجه کوریای شمالی نیز روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا ندارد و مواضع خود در این خصوص را «به صورت شفاف اعلام کرده است».

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش برای انجام گفت‌وگوی دیگر با رهبر کوریای شمالی اعلام آمادگی کرده بود.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ از ابتدای مذاکرات خود در ژوئن سال 2018 تاکنون، سه بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند و دو طرف توافق کردند که شبه جزیره کوریا در ازای تضمین امنیت کوریای شمالی، عاری از تسلیحات هسته‎ای باشد.

  پربازدید ترین