• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ساندی تایمز: نیروی هوایی انگلیس در کشتار غیرنظامیان در هلمند دست داشته اند

ساندی تایمز: نیروی هوایی انگلیس در کشتار غیرنظامیان در هلمند دست داشته اند

ساندی تایمز گزارش داده‌ که یک قطعه ویژه نیروی هوایی، مجموعه ای از کشتارهای شبانه را در ولایت هلمند افغانستان انجام داده است و غیرنظامیان را کشته است.
 
گزارشات از قتل بیش از 33 افغان در 11 حمله مختلف شبانه این نیرو خبر می دهد.
 
اسنادی که توسط تیم ساندی تایمز بررسی شده است یک واقعه مهم را نشان می دهد که گفته می شود قتل ها توسط نیروهای انگلیسی است و اکنون دوسیه در حال بررسی است.
 
ساندی تایمز نوشته که در تاریخ 16 فبروری2011 چرخبالی از این نیرو به روستای گوهرگین در ولایت هلمند وارد شد. آنها به دنبال جوانی به نام صدام بودند که مظنون به عضویت یک گروه تروریستی بم‌گذاری بود.
 
آنها به خانه او حمله کردند و خانواده او را از جمله سیف الله برادر صدام اسیر کردند و دست و پای زنان و کودکان را بستند. سپس صدای تیراندازی شنیده شد.
 
دو سال بعد کاکای سیف الله علیه دولت انگلیس برای بازداشت و بدرفتاری غیرقانونی شکایت کرد، زیرا او به مدت 20 روز پس از این حمله زندانی شده بود و پس از آن بدون اتهام آزاد شد.
 
تحقیقات در سال 2014 آغاز شد و ارتباطات جالبی بین اعضای قطعه و اعضای ارشد نیروهای ویژه فاش شد. در تشریح مرگ صدام آمده است که آنها به خانه ای حمله کردند سپس جوانی را در پشت بوته ها دیدند و به او شلیک کردند.
 
جنرالی که در روز حادثه نه سرباز خود را به همراه داشت یادداشتی نوشته بود که یکی از آنها که از خویشاوندان خانواده سیف الله بود به آنها اطمینان داده بود که این کشته شدگان معلم و کشاورز بوده اند و نه حامیان طالبان.
 
جنرال گفت که سربازانش گزارش کرده اند که کسی به سمت نیروهای آنها شلیک نکرده بود، اما این افراد به هر حال مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
 
یادداشت این جنرال اضافه کرده است که 2 مرد بر اثر فیر مرمی کشته شدند و دو مرد دیگر پس از بازداشت ترور شدند.
 
وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به ساندی تایمز گفت: "این شواهد جدیدی نیست و این پرونده تاریخی قبلا توسط پولیس نظامی سلطنتی به صورت مستقل مورد بررسی قرار گرفته است."

  پربازدید ترین