• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخست وزیر پاکستان: میانجی گری بین ایران و عربستان با موفقیت اما به کندی ادامه دارد

نخست وزیر پاکستان: میانجی  گری بین ایران و عربستان با موفقیت اما به کندی ادامه دارد

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به شبکه الجزیره گفته است، میانجی‌گری کشورش میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی پیشرفت‌هایی داشته و همچنان ادامه دارد. او تصریح کرده که این مسئله به کندی پیش می‌رود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفته است که کشورش در نقش میانجی میان ایران و عربستان به پیشرفت‌هایی دست یافته است. اما سرعت این میانجی‌گری را کند دانست.

به گزارش سایت الجزیره، عمران‌خان در این مصاحبه که قرار است روز چهارشنبه 15 مرداد (5 اوت) از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شود، تصریح کرده که کشورش نقش مهمی در جلوگیری از بروز درگیری میان ایران و عربستان سعودی ایفا کرده است.

به گفته او پاکستان از "وقوع درگیری نظامی در منطقه‌ای بی‌ثبات" جلوگیری کرده است.

از دید او بروز درگیری میان دو قدرت منطقه‌ای بدترین سناریو برای خاورمیانه است. نخست‌وزیر پاکستان افزوده است که علیرغم کندی در به دست آوردن نتیجه، تلاش‌های میانجی‌گرانه اسلام‌آباد همچنان ادامه دارد.
او گفته است: «میانجی‌گری ما میان ایران و عربستان سعودی متوقف نشده و ما در حال پیشرفت هستیم اما به کندی».
 
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه مصاحبه‌اش با الجزیره گفته است: «ما تمام تلاش مان را می‌کنیم تا از رویارویی نظامی بین ایران و عربستان سعودی جلوگیری کنیم و تلاش‌های ما نیز موفقیت‌آمیز بوده است».

تنش میان ایران و عربستان به دلایل مختلفی در سال‌های اخیر بالا گرفته است. یکی از موارد اصلی این تنش در حال حاضر جنگ داخلی یمن است که در آن ایران از حوثی ها حمایت می‌کند و عربستان رهبری ائتلافی را بر عهده دارد که در کنار دولت رسمی یمن با حوثی‌ها در جنگ است.

در پی حمله موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، انگشت اتهام به سوی جمهوری اسلامی نشانه گرفته شد و تنش میان دو کشور بیشتر شد. پس از این حملات ایالات متحده از پاکستان خواست تا میان ایران و عربستان میانجی‌گری کند.

  پربازدید ترین