• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اولین قرارداد بین شرکت های صهیونیستی و اماراتی امضا شد

اولین قرارداد بین شرکت های صهیونیستی و اماراتی امضا شد

دو شرکت اماراتی و صهیونیستی به بهانه همکاری برای تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، قرارداد همکاری امضا کردند.

 به فاصله دو روز بعد از اعلام توافق امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط و مناسبات با رژیم صهیونیستی، بامداد یکشنبه اولین قرارداد همکاری بین شرکت‌های صهیونیستی و اماراتی امضا شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، مسئولان شرکت اماراتی «اِیپِکس» و شرکت صهیونیستی «تِرا» قراردادی را به بهانه همکاری جهت تولید واکسن ویروس «کووید19» امضا کردند.

بر این اساس، توافق همکاری در حوزه تحقیق و توسعه بین دو شرکت اماراتی و صهیونیستی، طی نشست خبری در ابوظبی و مقابل دوربین رسانه‌ها منعقد شد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری رسمی امارات نوشت: «دو شرکت قرار است برای تولید دستگاه‌های دقیق‌تر تشخیص ابتلا به ویروس کرونا همکاری کنند».

روز پنجشنبه بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

بعد از آن، یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود به شبکه «کان‌نیوز» گفت دولت بحرین هم به زودی توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را امضا می‌کند.

  پربازدید ترین