• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عمران خان: هرگز مردم فلسطین را تنها نمی گذاریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم

 عمران خان: هرگز مردم فلسطین را تنها نمی گذاریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم

نخست وزیر پاکستان ضمن واکنش به عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی گفت: تا زمانی که حق مردم فلسطین به آنها داده نشود ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به نقل از داون نیوز؛ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: وجدان ما هرگز قبول نخواهد کرد که مردم فلسطین را تنها بگذاریم.

وی تصریح کرد: مساله کشمیر و فلسطین به هم شباهت بسیاری دارند و اگر ما بخواهیم به فلسطین بی توجهی کرده و به فکر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشیم به این معناست که دیگر دست از کشمیر برداشته‌ایم.

عمران خان افزود: «محمد علی جناح» بینانگذار پاکستان نیز همین دید را نسبت به مساله فلسطین داشت و خواهان به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین بود.

نخست وزیر پاکستان به موضوع تنش میان عربستان و کشورش نیز اشاره کرده و گفت: روابط اسلام آباد و ریاض خوب است و تنشی نیز در کار نبوده است.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: نباید توقع داشته باشیم مسئولین سعودی سیاست های خارجی خود را طبق میل و اراده ما تنظیم کنند بلکه این یک حقیقت است که آنها سیاست های خارجی خود را دارند.

عمران خان افزود: ما به مبارزه با فساد مالی در کشور ادامه می دهیم و می دانیم که تنها مسیر پیشرفت اقتصادی کشور کوتاه کردن دست کسانی است که از اموال عمومی به نفع خود استفاده می‌کنند.

  پربازدید ترین