• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازمان جهانی بهداشت: تنها با واکسن نمی توان کرونا را از بین برد

سازمان جهانی بهداشت: تنها با واکسن نمی توان کرونا را از بین برد

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد تنها با واکسن کرونا نمی‌توان این بیماری را از بین برد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که تنها با واکسن کرونا نمی‌توان بیماری «کووید-19» (بیماری کروناویروس 2019) را از بین برد.

به نوشته «سی‌ان‌بی‌سی» سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که واکسن، «ابزاری حیاتی» در مبارزه جهانی با ویروس کرونا است اما واکسن نمی‌تواند به تنهایی این بیماری همه‌گیر را به پایان برساند، ضمن آنکه هیچ تضمینی وجود ندارد دانشمندان به چنین واکسنی دست پیدا کنند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد رهبران دنیا و عموم مردم باید یاد بگیرند این ویروس را مدیریت کنند و تغییرات دائمی در زندگی روزمره‌شان ایجاد کنند تا شیوع بیماری را کاهش دهند.

«تدرس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما نمی‌توانیم به مرحله قبلی برویم. در طول تاریخ، بیماری‌های همه‌گیر و شیوع این بیماری‌ها، اقتصادها و جوامع را تغییر داده‌اند.»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «همه‌گیری کووید-19، ضرورت جدیدی برای تسریع تلاش‌ها جهت حل و فصل مسائل مربوط به تغییرت جوی ایجاد کرده است.»

سازمان  جهانی بهداشت همچنین اضافه کرده که چشم‌انداز این سازمان این است که بیماری کرونا در کمتر از دو سال آینده از بین برود.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. 4 گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

  پربازدید ترین