• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شایعات درباره وضعیت سلامتی رهبر کوریای شمالی بار دیگر بالا گرفت

شایعات درباره وضعیت سلامتی رهبر کوریای شمالی بار دیگر بالا گرفت

به دنبال انتشار پیام یکی از مقامات پیشین کوریای جنوبی در شبکه های اجتماعی مبنی بر وخامت حال «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی، بار دیگر شایعات و گمانه زنی ها پیرامون وضعیت سلامتی وی در شبه جزیره کوریا بالا گرفته است.

بنابر گزارش رسانه های کوریای جنوبی، شایعات از آنجا شروع شد که یکی از مقامات پیشین کوریای جنوبی به نام «چانگ سونگ مین» که از او به عنوان یکی از نزدیکان «کیم دائه جونگ» رییس جمهوری فقید کوریای جنوبی نام برده می شود، ادعا کرده بود وضعیت جسمی رهبر کوریای شمالی مناسب نیست.

وی که برای ادعای خود به یک منبع موثق اما بدون نام در چین استناد کرده گفته است که رهبر کوریای شمالی در کما بسر می برد.

این شایعات در حالی است که رهبر کوریای شمالی سه روز پیش یعنی روز چهارشنبه گذشته سالم و سرحال در نشست مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کوریای شمالی در پیونگ یانگ شرکت کرده بود.

هفته گذشته نیز منابع خبری کوریای جنوبی مدعی شدند که رهبر کوریای شمالی بخشی از اختیارات خود را به دلیل فشار کاری به «کیم یو جونگ» خواهر کوچکترش سپرده است.

طرح شایعات مرتبط با سلامتی رهبر کوریای شمالی در حالی است که تا کنون مقامات این کشور یا حتی کوریای جنوبی که وضعیت همسایه شمالی را رصد می کنند، واکنشی در این مورد نشان نداده اند.

به گزارش ایرنا، ابتدای خرداد سال جاری نیز عدم حضور "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی برای حدود سه هفته در انظار عمومی، بار دیگر شایعاتی را در مورد وضعیت سلامتی این رهبر جوان که به غیبت های گاه و بی گاه عادت دارد مطرح کرد او بعد از 22 روز در یک مراسم عمومی شرکت کرد تا به این شایعات پایان دهد.

کیم پیش از آن شایعات نیز چندین بار به مدت بیش از 20 روز از انظار عمومی غایب شده بود او در ابتدای سال جاری میلادی پس از آنکه در 25 ژانویه در یک کنسرت که به مناسبت سال نو در "پیونگ یانگ" برگزار شده بود شرکت کرد به مدت سه هفته از انظار غایب بود تا اینکه رسانه های دولتی از بازدید وی از مقبره پدرش در پیونگ یانگ در روز 16 فوریه خبر دادند.

طولانی ترین غیبت کیم در انظار عمومی در سپتامبر 2014 بود هنگامی که او به مدت 40 روز به طور بی سابقه ای ناپدید شد و دوباره نمایان گشت، آژانس اطلاعاتی کوریای جنوبی بعداً اعلام کرد که پای راست وی به خاطر خارج کردن یک "کیست" مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

  پربازدید ترین