• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا باید با ایران در مورد صلح افغانستان گفتگو کند

امریکا باید با ایران در مورد صلح افغانستان گفتگو کند

بارنت روبین کارشناس ارشد در امور افغانستان گفته است که ایالات متحده در کنار گفتگو با اتحادیه اروپا، روسیه و چین، در مورد صلح افغانستان، باید با ایران نیز این کار انجام دهد.
 
بارنت روبین کارشناس ارشد در امور افغانستان و جنوب آسیا در توییترش در واکنش به توییت یک استاد دانشگاه نظامی در امریکا نوشته که "کشورها با کشورهای دیگر دیدار می کنند تا دائما در مورد مسائل گفتگو کنند."
 
او نوشته است که "ایالات متحده درباره افغانستان با اتحادیه اروپا، روسیه، چین، پاکستان، هند و برخی از کشورهای دیگر گفتگو می کند و باید این کار را با ایران نیز انجام دهد. هیچ چیز عجیب و شرورانه ای در اینجا وجود ندارد.
 
اما توماس جانسون استاد دانشگاه نظامی از امریکا نیز گفته است که "من هرگز اشاره نکردم که این کار شرورانه بوده است، اما این جلسه ای است که از نظر تئوری در مورد آینده افغانستان تصمیم می گیرد."
 
او نوشته که "من فکر می کنم کابل و طالبان باید تصمیم بگیرند که چه کسی باید دور میز باشد، نه ایالات متحده. ما حتی اجازه ندادیم کابل در مذاکرات ما با طالبان شرکت کند."
 
این در حالیست که مذاکرات بین الافغانی صلح افغانستان از دو هفته قبل در دوحه قطر آغاز شده است. هر چند گروه های تماس دو طرف، نشست هایی با یکدیگر داشتند، اما تاکنون نتیجه قابل توجهی از این نشست ها به دست نیامده است.

  پربازدید ترین