• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرونا در جهان | تعداد کل مبتلایان از 36 میلیون نفر عبور کرد

کرونا در جهان | تعداد کل مبتلایان از 36 میلیون نفر عبور کرد

برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد در حالی که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از سی‌وشش میلیون نفر عبور کرده، شمار بهبود یافتگان از این بیماری نیز به 27 میلیون نفر رسیده است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید19» مبتلا شده‌اند امروز (چهارشنبه) از 36 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 36,071,261 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و 1,055,055 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما 27,163,955 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود هفت میلیون و هفتصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با حدود 215 هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا 21،42 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 18،74 درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا شش میلیون و هفتصدوپنجاه هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با چهار میلیون و نهصدوهفتاد هزار مبتلا یعنی 13،79 درصد کل بیماران، قرار دارد.

این در حالی است که روز جمعه (به وقت افغانستان) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز از مثبت شدن آزمایش ابتلای خود و همسرش به ویروس کووید19 خبر داده و روز شنبه نیز خبر بستری شدن وی در یک بیمارستان نظامی منتشر شد. وی اما فقط بعد از سه روز آنجا را ترک کرده و به کاخ سفید برگشت. علی‌رغم اینکه هنوز معلوم نیست پزشکان ترامپ را ترخیص کرده یا او سر خود بیمارستان را ترک کرده اما وی به محض بازگشت به کاخ سفید مقابل دوربین‌ها ماسک خود را برداشت.

بعد از آن بود که جولان کرونا در کاخ سفید شروع شده و حداقل 16 نفر از مقامات ارشد دولت آمریکا به این بیماری مبتلا شدند.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود نه میلیون و دویست‌وشصت هزار مبتلا و نزدیک به 320 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا پنج میلیون و پانصدوچهل هزار مورد ابتلا و 227 هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

پیش از این، «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود: «در حال حاضر سلاح جادویی وجود ندارد و شاید هیچ وقت وجود نداشته باشد».

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا شمار ابتلای جهانی از 36 میلیون نفر عبور کند.

  پربازدید ترین