• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولیعهد کویت تعیین شد

 ولیعهد کویت تعیین شد

امیر کویت در حکمی ولیعهد جدید این کشور را منصوب کرد.

شیخ نواف الاحمد که سه شنبه 8 مهر ماه پس از درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح به عنوان امیر کویت انتخاب شد امروز (چهارشنبه) در حکمی مشعل الأحمد الصباح برادر ناتنی خود را به عنوان ولیعهد منصوب کرد.

طبق قانون اساسی کویت امیر این کشور یک سال برای تعیین ولیعهد وقت دارد و به نظر می رسد انتصاب ولیعهد کمتر از دو هفته نشان دهنده هماهنگی کامل در بالاترین سطح میان اعضای خاندان سلطنتی است.

مشعل الأحمد الجابر الصباح 80 ساله و نایب رئیس گارد ملی کویت است.

مشعل الأحمد که صباح الاحمد الصباح امیر فقید کویت را در سفر درمانی به آمریکا همراهی می‌کرد از نفوذ زیادی در خاندان حاکم این کشور برخوردار است.

مشعل پسر هفتم احمد الجابر الصباح است که مابین سال‌های 1921 و 1951 بر کویت حکومت می‌کرد و برادر ناتنی جابر الأحمد الصباح است که مابین سال‌های 1977 -2006 در کویت حکومت داشت.

او در دهه شصت قرن گذشته وارد وزارت کشور شد و از سال 1967 تا 1980 نیز رئیس اداره تحقیقات عمومی بود. این اداره در دوره ریاست وی به اداره امنیت دولت تبدیل شد.

مشعل 13 ژانویه 2004 به عنوان نایب رئیس گارد ملی کویت منصوب شد.

به گزارش ایرنا، پیشتر برخی منابع از ناصر المحمد الأحمد الصباح نخست‌وزیر سابق کویت برای تصدی منصب ولیعهدی این کشور نام برده بودند اما گرچه ناصر المحمد در میان بسیاری از اعضای خاندان حاکم کویت از محبوبیت بالایی برخوردار است اما به دلیل وضعیت جسمانی و ادامه درمان بیماری او که از دو سال پیش به سرطان ریه مبتلا شده است، ترجیح داده شد که برای این منصب انتخاب نشود.

  پربازدید ترین