• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پایان حسرت سه ساله؛ بانوان هرات برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر زنان شدند

پایان حسرت سه ساله؛ بانوان هرات برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر زنان شدند

تیم فوتبال منتخب بانوان هرات، در چهارمین حضورش در فینال رقابت‌های لیگ برتر بانوان، موفق به شکست تیم سنگر کابل شد و قهرمان این دوره لقب گرفت.

فینال رقابت‌های لیگ برتر بانوان کشور که از چندی قبل و با اشتراک 6 تیم از ولایات مختلف کشور برگزار شده بود، امروز میان تیم‌های سنگر کابل و بانوان هرات در ورزشگاه فدراسیون فوتبال برگزار شد که در فرجام بانوان هرات با شکست حریف در ضربات پنالتی، قهرمان شدند.

در این دیدار که به نام «رابعه بلخی» شاعر نام آشنای کشور مسمی شده بود، دو تیم نمایش خوبی داشتند و فرصت‌های مناسبی برای باز کردن دروازه هم‌دیگر ایجاد کردند و این بانوان هرات بودند که به گُل نخست دست یافتند.

آسمانی پوشان در دقیقه 18 بازی و توسط فاطمه حیدری به گُل نخست دست یافتند و این بازیکن که قبل از این 12 گُل به ثمر رسانده بود و بانوی گُل این رقابت‌ها محسوب می‌شد، موفق شد سیزدهمین گُل خود را به ثمر برساند و دست نیافتنی‌تر شود.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه 0-1 به سود بانوان هرات به پایان رسید و این تیم با برتری راهی رختکن شد.

در نیمه دوم بازی، بانوان کابل برای جبران نتیجه پا به زمین گذاشتند و در دقیقه 39 موفق شدند بازی را مساوی کنند.

منیژه نوری، که نمایش خوبی در این دورۀ رقابت‌های لیگ بانوان داشت، موفق شد روی ضربه ایستگاهی گُل‌زنی کند و مانع قهرمانی هرات در وقت‌های قانونی شد.

این دیدار در 60 دقیقه با نتیجه تساوی به پایان رسید تا برای مشخص شدن قهرمان این دوره، شاهد دو نیمه وقت‌های اضافی باشیم.

در وقت‌های اضافی نیز دو تیم موفق به گُل‌زنی نشدند و تا سرنوشت بازی در ضربات پنالتی مشخض شود.

در ضربات پنالتی بانوان هرات عملکرد بهتری داشتند و موفق شدند با نتیجه 1-2 سنگر کابل را شکست داده و برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر بانوان شوند.

  پربازدید ترین