• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا دوباره مدعی دخالت روسیه و ایران در انتخابات 2020 شد

امریکا دوباره مدعی دخالت روسیه و ایران در انتخابات 2020 شد

مدیر اطلاعات ملی امریکا بامداد روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مدعی شد که روسیه و ایران تلاش کردند در انتخابات امریکا مداخله کنند.

جان راتکلیف، مدیر اطلاعاتی ملی امریکا در یک کنفرانس خبری مدی تلاش مسکو و تهران برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 این کشور شد.

وی گفت: روسیه و ایران با هدف دخالت در انتخابات ایالات متحده امریکا به بخشی از اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور دست یافته‌اند.

وی همچنان مدعی شد که ایران ایمیل‌هایی را برای مرعوب کردن رای‌دهندگان و ایجاد تفرقه در چند ایالت امریکا و آسیب رساندن به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی امریکا ارسال کرده است.

راتکلیف گفت که ایران پشت ویدیویی است که نشان می‌دهد افراد می‌توانند رای تقلبی خود را حتی از خارج کشور بدهند.

در عین حال، او اعتراف کرد که چنین اقدامات از طرف مسکو مورد توجه قرار نگرفته است، با این حال، او معتقد است که روسیه به هر حال «برخی از طلاعات مربوط به رای دهندگان، مانند سال 2016» را دریافت کرده است.

مدیر اطلاعات ملی امریکا تأکید کرد: مطمئن باشید که ما برای مقابله با اقدامات این کشورها «دشمن دموکراسی» آماده هستیم.

وی تکرار کرد که امریکا «تحمل» دخالت در انتخابات را ندارد و آماده است» بهای کسانی را که این کار را انجام می‌دهند، بپردازد.

مقامات امریکایی پیش از این نیز بارها مدعی شده‌اند کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران در تلاش هستند در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده امریکا مداخله کنند.

روسیه و ایران بارها اتهامات دخالت در انتخابات امریکا را رد کرده اند.

  پربازدید ترین