• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لیبی خواستار عذرخواهی ماکرون از مسلمانان جهان شد

لیبی خواستار عذرخواهی ماکرون از مسلمانان جهان شد

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) خواستار عذرخواهی فوری او از مسلمانان جهان شد.

«محمد القبلاوی» سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را بشدت محکوم کرد.

القبلاوی در مصاحبه با وبگاه «عربی 21»، گفت که اظهارات اهانت‌آمیز ماکرون باعث تشدید احساس تنفر برای کسب دستآوردهای سیاسی حزبی می‌شود.

او حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر صادره در سال 2018 را یادآور شد که طی آن تأکید شده اهانت به پیامبر اکرم (ص) جزء آزادی بیان محسوب نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی همچنین از ماکرون خواست سخنان تحریک‌آمیز خود را پس گرفته و از مسلمانان جهان عذرخواهی کند.

پیشتر از این نیز شورای عالی دولت لیبی در واکنش به اهانت ماکرون به پیامبر اکرم(ص) خواستار لغو قرارداد شرکت لیبیایی مارتون با توتال فرانسه و توقف همکاری با شرکت‌های فرانسوی شده بود.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

  پربازدید ترین