• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نامه مریم پترونین به امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه!

نامه مریم پترونین به امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه!

نامه مریم پترونین به امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه خانم تازه مسلمانی که بعد از 4 سال اسارت در کشور مالی به فرانسه بر می گردد.

آقای ماکرون!
درود بر کسی که از راه مستقیم پیروی می کند اما بعد ... .
من دریافتم که شما در حیرت و شوک به سر می برید که من چگونه صوفی پترونین، زن فرانسوی نژاد سفید ، مسیحی کاتولیک ، پس از 75 سال مسیحیت و در طی 4 سال اسارت در میان مسلمانان به اسلام گرویدم!

بگذارید همه چیز را برای شما شرح دهم  آقای ماکرون!
بله، من اسیر مسلمانان در کشور فقیر مالی بودم ، اما آنها هیچ وقت با من با بدی رفتار نکردن، و رفتار آنها با من با نهایت احترام بود. آنها به من غذا و نوشیدنی پیشنهاد دادند با وجود کمبود منابع غذایی که داشتند، به حریم خصوصی من احترام می گذاشتند.

هیچ یک از آنها مرا مورد آزار و شکنجه کلامی و جسمی قرار ندادند ، و هیچ گونه توهینی به دین من ، حضرت مسیح علیه السلام یا حضرت مریم (سلام الله علیها) نکردند، آنگونه که شما با پیامبر اسلام محمد ،صل الله علیه و آله و سلم ، انجام می دهید.

 آنها اسلام را به من تحمیل نکردند، اما من آن را در اخلاق و رفتارهای روزمره آنها از طریق سادگی ، صداقت و رحمت می دیدم.

افرادی که خود را با آب پاک می کنند، پنج نماز روزانه را به درگاه خداوند می خوانند ، ماه رمضان را روزه می گیرند ، واجبات را انجام می دهند و اخلاقیات خوب را علیرغم گرسنگی ، فقر و نداشتن اساسی ترین نیازهای زندگی عادی گسترش می دهند ، اما با روح پاک خود بر مشکلات غلبه می کنند!

آقای ماکرون!
مسلمانان در مالی فقیر هستند ، بله .. و کشور آنها فقیر است. هیچ برج ایفل ، موزه لوور ، وقصر ورسای وجود ندارد و آنها عطرهای فرانسوی ما یا مدل های پیشرفته ما را نمی دانند ، اما آنها پاک ترین بدن‌ها ، پاکترین قلب ها و درخشان ترین روح ها هستند.

بله، آنها رستوران های شیک و ماشین های لوکس ندارند ، در برج های بلند زندگی نمی کنند و در سالن های رقص خود را نمایان نمی‌کنند.
اما آرزوی آنها بالاتر از ابرها است ، ایمانشان نسبت به کوهها محکم تر است و روح آنها برای کمال تلاش می کند.
 
آقای ماکرون!
آیا در زندگی خود تلاوت قرآن را شنیده اید ، آنها در نمازهای خود روز و شب و در هر زمان و در هر فرصتی قرآن می خوانند.
چه زیباست قرائت قرآن و چه نفوذ پذیراست ب قلب، حتی اگر چه نمی فهمی که آنها چه میخوانند ، بدن شما به لرزه می افتد ، و خواندن آنها به اعماق شما نفوذ می کند وقتی گوش میدهی،چون آنها آن را در ذهن حفظ می کنند!  ... سپس با ضمیر ناخودآگاه خود متوجه می شوید که این سخن انسان نیست بلکه کلام آسمانی است که از آسمان به زمین نازل شده است و شما تمایل زیادی دارید که بدانید معنای آنچه را که آنها در روز و شب از کلام آسمانی می خوانند چیست ،که جالب ترین آن وجود ندارد!
 
 آقای ماکرون!
 آیا شما در زندگی خود یک سجده به خدای واحد کرده اید و پیشانی خود را به زمین لمس کرده و با پروردگار بخشنده و ، مهربان ، در مورد نگرانی ها و امیدهای خود نجوا کرده و از او به خاطر نعمت هایش تشکر کرده اید؟  آیا تاکنون احساس نزدیکی خدا با خود و نزدیکی خود با او کرده اید؟ تا جاییکه  مثل اینکه او با شما باشد و گویی شما با او هستید؟!  این همان کاری است که مسلمانان ساده و فقیرشان انجام می دهند ، بنابراین به ثروت آنها نگاه کنید و فقر خود را ببینید!

 آقای ماکرون!
 زنان آنها سیاه مانند ذغال سنگ هستند.
 اما قلب آنها مانند شیر سفید است.
 آنها لباسهای ساده و گشاد می پوشند ، اما از نظر مردان آنها زیباترین و محبوب ترین ها هستند.
 آنها با مردان بیگانه اختلاط نمیکنند و یکی از آنها در غیاب شوهرش مردی به خانه او وارد نمی کنند و پاکی او را با گناه ، سوء ظن یا نقص آلوده نمی کند.
 آنها شراب نمی نوشند ، قمار نمی کنند ، زنا نمی کنند ، همجنس بازی نمی دانند و در رابطه با سگها از مردان خود جدا نمی شوند!

 آقای ماکرون!
 مسلمانان آنجا به همه پیامبران ، حتی پیامبر خدا ، عیسی مسیح ، که آنها را بیشتر از ما ،و مادرش ، مریم مقدس ، که نامم را به خاطر عشق و احترام زیادی که به او و جایگاه او در قلبشان داشتند ، نامگذاری کردم ، ایمان دارند ، به طوری که او را مانند فاطمه و خدیجه ، دختر پیامبر و مادرش ، صل الله علیه و آله و سلم قرار می دهند.

 آقای ماکرون!
 ممکن است از من بپرسید: آنها چگونه مسیح را بیشتر از ما دوست دارند؟  و آنها آن را به جای ما تقدیس می کنند.
 من به شما پاسخ خواهم داد: بله ، آنها مسیح را بیش از ما دوست دارند زیرا کشور ما خون فقیران بی گناه را به نام مسیح ریخت و او از این امر مبراء است و آنها را به بردگی کشید و کشورشان ویران شد ، ثروت آنها غارت شد و گذشته و حال آنها نابود شد.

با استعمار وحشیانه ، و با تعلیم و تربیت غیرمنصفانه ، ما از ثروت کشورهای مسلمان برخوردار می شویم  . ما پروژه های تجاری غیر توسعه ای را به آنها تحمیل می کنیم ، و میان آنها فتنه و فتنه گسترش می دهیم ، سپس به آنها سلاح های کشنده می فروشیم تا یکدیگر را بکشند، وپیوسته ما آنها را تروریسم مینمایم اما در واقع ما تروریسم هستیم نه آنها.

 اما آنها با من و دیگر گروگان ها با اخلاق مسیح برخورد کردند ، که ما قبلاً آن را در کتاب مقدس می خواندیم و در کلیساها می آموختیم ، اما کوچکترین آنها را روی زمین اعمال نمی کنیم.

آقای ماکرون!
در پایان ... من نمی خواستم اسلام خود را در کشور عزیز مالی اعلام کنم ، تا مبادا بگویم که زیر شمشیر به اسلام گرویدم ، و تصمیم گرفتم تا زمانی که در سرزمین میهنم ، فرانسه آزاد بودم ، اسلام خود را اعلام کنم تا پیام اسلام را به میلیونها فرانسوی و به اروپا با جدایی از مسیحی و ملحدی خود به طور کلی منتقل کنم!

آقای ماکرون!
این دین اسلامی است که شما شب و روز با آن مبارزه می کنید و علیه آن توطئه و دسیسه می کنید و توجیهاتی برای دخالت در میهن گرایان آن ، شما و دیگر سران جهان غرب و نهادهای آن به بهانه مبارزه با تروریسم که سرویس های اطلاعاتی شما ایجاد کرده اند که می خواهید از فرات تا نیل گسترش دهید تا رؤیای بازگشت اسلام را از بین ببرید، اما می خواهم به شما بگویم که اسلام ،پاکی و شکوهی ایجاد کرده و قلب من را به هم زده و ذهن و احساسات من را پر کرده است. من دیگر فرانسه را نمی بینم ، با زیبایی پر زرق و برق آن ، زیباتر از کشور فقیر ، متواضع ، مصیبت زده مالی ، اما تصمیم گرفتم دوباره به آن برگردم و آن را به عنوان یک سرزمین پر برکت علی رغم فقر ، سادگی و نیاز به بنیان های زندگی.
اما پس از دعوت خانواده و عزیزانم در وطنم فرانسه به اسلام و در قاره من ، اروپا ، که بسیار خطرناک است برای سقوط وحشتناک و سقوط فاجعه بار آینده ، زیرا امیدوارم که آنها را سریع نجات دهم ، و من می خواهم به آنها شیرینی آنچه را که من از پرستش خدای یگانه چشیده ام ، بچشند.  من به آنها امید میدهم که منجی توسط همه ادیان به ما وعده داده شده و من همچنین شما را به اسلام دعوت می کنم و پیام  خود را به این آیین بزرگ ، که پیام همه پیامبران از آدم تا نوح به ابراهیم تا موسی حتی عیسی مسیح و سرانجام تا سید بشر محمد است دعوت می کنم و امیدوارم که در آینده ای نزدیک  خورشید اسلام در این سیاره مخوف بدرخشد. و خوشحالی را دوباره آغاز کند ، و این بر خداوند عزیز دشوار نیست برخدا توکل کردم و بسوی او بر میگردم.
و درود بر کسانی که از هدایت پیروی می کنند.
دوباره متولد شده در سایه ی اسلام.

* مریم پترونین *

  پربازدید ترین