• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امارات صدور ویزا به شهروندان افغانستان را به بهانه مسائل امنیتی متوقف کرد

امارات صدور ویزا به شهروندان افغانستان را به بهانه مسائل امنیتی متوقف کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داده‌است که امارات متحده عربی صدور ویزا به شهروندان 13 کشور اسلامی شامل افغانستان را متوقف کرده‌است.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی به دلیل نگرانی‌های امنیتی صدور ویزای جدید به این کشورها را متوقف کرده‌است.

در این سند از لایحه‌ای در مورد مهاجرت یادآوری شده است که به تاریخ هجدهم نوامبر نافذ شده است و به شرکت‌هایی که در یک پارک تجارتی دولتی فعالیت می‌کنند فرستاده شده است. این سند در اختیار خبرگزاری رویترز نیز قرار گرفته است.

در این سند گفته شده است که درخواست ویزای کاری و سیاحتی برای شهروندان 13 کشور که در خارج از امارات متحده عربی هستند، تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمده است. این کشورها شامل ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، سومالیا، الجزایر، کینیا، عراق، لبنان، تونس، ترکیه، لیبیا و یمن می‌شوند. مشخص نشده است که آیا در توقف صدور ویزای جدید به شهروندان این کشورها کدام استثنایی نیز در نظر گرفته شده باشد.

یک منبع که از این قضیه آگاهی دارد به رویترز گفت که امارات متحده عربی به دلیل نگرانی‌های امنیتی صدور ویزای جدید به شهروندان افغانستان، پاکستان و چندین کشور دیگر را موقتاً متوقف کرده است. این منبع واضح نساخت که این نگرانی امنیتی چیست، اما گفت که انتظار می‌رود توقف صدور ویزا برای یک مدت کوتاه باشد.


وزارت خارجه پاکستان و منبع دیگری که در این رابطه با خبرگزاری رویترز صحبت کرده است، گفته اند کسانی که ویزای معتبر امارات متحده عربی را دارند، از این محدودیت متاثر نمی‌شوند و می‌توانند وارد این کشور شود.

  پربازدید ترین