• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تفریح سربازان استرالیایی در افغانستان/نوشیدن شراب از پای مصنوعی یک قربانی

تفریح سربازان استرالیایی در افغانستان/نوشیدن شراب از پای مصنوعی یک قربانی

در ادامه افشای رفتار غیرانسانی و وحشیانه نظامیان استرالیایی در افغانستان، از رقابت بر سر کشتن غیرنظامیان تا بریدن گلوی آنان، تصاویری از نوشیدن مشروب این نظامیان از پای مصنوعی یک قربانی منتشر شد.

درحالی که جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان با تایید موارد متعدد و مستند از قبیل «عطش‌ خون‌ریزی و رقابت بر سر کشتن»، «رفتار غیرانسانی و غیرضروری با زندانیان» و بریدن گلوی زندانیان و غیرنظامیان بار دیگر در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفته است؛ روزنامه «The Guardian» با انتشار برگ جدیدی از رفتار غیرانسانی این نظامیان، تصویری را منتشر کرد که در آن نیروهای ویژه ارشد استرالیایی از پای یک قربانی افغان مشروب می‌خورند.

این نشریه انگلیسی نوشت که تعدادی از تصاویر بدست آمده توسط آن‌ها نشان می‌دهد که یک نظامی ارشد استرالیایی، که هنوز نیز در حال خدمت است، در حال نوشیدن مشروب داخل از پای مصنوعی یک افغان کشته شده در داخل پایگاه نیروهای ویژه استرالیا در «ترینکوت» پایتخت ولایت ارزگان است.

گاردین تصویر دیگری را نیز منتشر کرد که در آن ظاهراً 2 نظامی استرالیایی در حال رقص با این پا هستند.

گزارش می‌افزاید که این نخستین تصویری است که گزارش‌های قبلی درباره استفاده از پای مصنوعی قربانیان افغان به عنوان ظرف آشامیدنی نظامیان استرالیایی را تایید می‌کند.

برخی نظامیان استرالیایی می‌گویند که این عمل بطور گسترده توسط افسران رده بالا تحمل می‌شد و حتی برخی از نظامیان ارشد نیز آن را انجام می‌دادند.

گفته می‌شود که این پای مصنوعی متعلق به یک فرد مظنون به عضویت در گروه طالبان است که در حمله نیروهای استرالیایی کشته شده بود اما ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس ستاد ارتش استرالیا نیز اخیراً با تایید کشتار غیرقانونی غیرنظامیان و زندانیان افغان اعتراف کرده بود که در بسیاری موارد نظامیان استرالیایی در کنار فرد کشته شده اسلحه و بی‌سیم قرار می‌دادند تا در توجیه برای این کشتار وانمود کنند که افراد در عملیات نظامی کشته شدند.

ارتش استرالیا درحالی گوشه‌ای از جنایات نظامیانش در افغانستان را تایید کرده که در دو دهه اخیر همه نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکایی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند اما آمریکا با قُلدری از بررسی جنایات نظامیانش در افغانستان جلوگیری کرده است.

تاکنون تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو روادید دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن مواجه شده است.

  پربازدید ترین