• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پوتین بالاخره پیروزی بایدن را تبریک گفت

پوتین بالاخره پیروزی بایدن را تبریک گفت

پس از اعلام پیروزی جو بایدن توسط کالج الکترال، ولادیمیر پوتین سرانجام پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت.

سرویس خبری کرملین اعلام کرد: "پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، در پیامی، پیروزی جوزف بایدن در انتخابات ایالات متحده را به وی تبریک گفت.

 رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد که با در نظر گرفتن همکاری روسیه و آمریکا بر اساس اصول برابر و احترام متقابل، منافع مردم هر دو کشور و کل جامعه جهانی تأمین خواهد شد."

پوتین با آرزوی موفقیت برای بایدن ابراز اطمینان کرد  که روسیه و آمریکا می توانند علی رغم  تمام اختلاف نظرها ، بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل و فصل نمایند.   

 اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده امریکا در رأی‌گیری روز 24 قوس (14 دسامبر) جو بایدن را بعنوان رئیس جمهوری جدید امریکا برگزیدند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد و سه روز بعد رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن حد نصاب 270 رای کالج انتخاباتی را، که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لازم است، کسب کرده است.

دونالد ترامپ تاکنون از پذیرش شکست خودداری کرده و در چند ایالت روند چالش حقوقی نتایج انتخابات را دنبال کرده است. البته او وعده داده بود در صورت پیروزی بایدن در کالج انتخاباتی، آن را می‌پذیرد.

  پربازدید ترین