• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

درخواست ویزۀ پاکستان برای شهروندان افغان آنلاین می شود

 درخواست ویزۀ پاکستان برای شهروندان افغان  آنلاین می شود

وزیر داخلۀ پاکستان گفته است که سر از تاریخ یکم جنوری سال 2021 درخواست ویزۀ پاکستان برای متقاضیان از افغانستان و چین آنلاین می‌شود.

شیخ رشید احمد، وزیر داخلۀ پاکستان روز چهارشنبه 30 دسمبر (دهم جدی) گفت که در روش قبلی صدور ویزه فریبکاری می‌شد. او گفت که ادعاهایی نیز وجود داشت که گویا از شهروندان افغانستان و چین جهت دریافت و تمدید ویزۀ پاکستان پول گرفته می‌شد یا هم آنان مجبور به پرداخت پول می‌شدند.

پس از آنکه به تاریخ 21 اکتوبر (30 میزان) در اثر ازدحام بیش از حد متقاضیان ویزۀ پاکستان در شهر جلال‌آباد کم از کم 15 نفر زیرپا شده و جان باختند، معاون ریاست جمهوری افغانستان گفت که حلقاتی بالای ویزۀ رایگان پاکستان کمیشن‌کاری می‌کنند.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در فیسبوک نوشته است: "می‌دانیم که کدام حلقات ویزه را از مجانی به کمیشن کاری تبدیل کرده اند. حد اوسط روزانه نزدیک به صد هزار دالر توسط شش حلقۀ خاص فروش ویزه پاکستان از مردم عام اخاذی می‌گردد."

شماری از شهروندان افغانستان که برای گرفتن ویزه پاکستان درخواست داده اند، فساد در این روند را تایید می‌کنند.

به دلیل مسافرت شمار زیاد افغان‌ها به پاکستان، اخذ ویزۀ پاکستان همواره یکی از مشکلات برای شهروندان افغان بوده است، اما در این اواخر این مشکل به دلیل افزایش کم پیشینۀ متقاضیان ویزه جدی‌تر شده است.

  پربازدید ترین