• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برخورد خودسرانه معدودی با اتباع افغانستانی در ایران نباید کلیت جمهوری اسلامی را زیر سوال برده، بهانه ای برای عقده گشایی گردد!

برخورد خودسرانه معدودی با اتباع افغانستانی در ایران نباید کلیت جمهوری اسلامی را زیر سوال برده، بهانه ای برای عقده گشایی گردد!

شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به انتشار تصویری از بد رفتاری با یک مهاجر در اردوگاه عسکرآباد ورامین تهران، ضمن این‌که این اقدام را نادرست می‌خواند، اما تأکید می کند که نباید این برخورد خودسرانه با اتباع افغانستانی موجب شود که کل مجموعه حاکمیتی جمهوری اسلامی زیر سوال رفته و بهانه‌ای برای عقده گشایی افراد یا گروه‌های خاص گردد.

در این بیانیه شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی در ایران آمده است: "آنچه که در روزهای اخیر تصویری از بد رفتاری یکی از مامورین نیروی انتظامی در اردوگاه عسگرآباد ورامین صورت گرفت و به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر گردید، باعث آزرده خاطری برادران ایرانی و افغانستانی گردید.

1- این اقدام نادرست و توهین آمیز بوده و به هیچ عنوان با آموزه های دینی و حقوق بشری همخوانی ندارد؛ لذا این رفتار و اقدام در صورت تایید صحت آن، توسط مبادی ذیصلاح شدیدا محکوم و از مسئولین  قضایی و فرماندهی محترم ناجا درخواست رسیدگی دقیق و برسی موضوع را داریم. البته در این رابطه از اقدامات شایسته دادستان محترم نظامی تهران و فرماندهی محترم انتظامی شرق تهران که بلا فاصله موضع گیری و دستور پیگیری موضوع را دادند، تشکر و قدردانی می شود.

2- با توجه به این که در برخی از حوادث رخ داده مشابه، آنچه که موجب سوء استفاده برخی رسانه های خاص و معاند گردیده است، خلاء ایجاد شده از عدم پوشش به موقع رسانه های رسمی و قانونی بوده، لذا از رسانه های رسمی درخواست می‌شود که موضوع را پوشش داده و گزارش آن را به افکار عمومی اعلام نمایند.

3 - برخورد خودسرانه یکی از مامورین ناجا یا تعداد معدود آنها با اتباع افغانستانی نباید موجب شود که کل مجموعه حاکمیتی جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی زیر سوال رفته و بهانه ای برای عقده گشایی افراد یا گروههای خاص گردد.

4- برخی از بد خواهان با هدف تخریب و به راه انداختن جنگ رسانه ای بی تردید قصد دارند که مناسبات دو کشور برادر و همسایه را خدشه دار کرده و با بزرگ نمایی برخی اقدامات خودسرانه، آن را ساماندهی شده و نظر جمهوری اسلامی در مورد مهاجران افغانی بدانند، لذا نباید گروه ها و احزاب و مهاجران تحت تاثیر جنگ روانی و بازی های تبلیغاتی قرار بگیرند.

این در حالی است که در پی انتشار ویدئویی از محل مراجعات مردمی در اردوگاه عسگرآباد ولسوالی/ شهرستان پیشوا و صدور دستور ویژه فرمانده انتظامی شرق ولایت/ استان تهران در خصوص موضوع مذکور، سردار "کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران دستور پی‌گیری ویژه این رویداد را صادر کرد.

سردار عزیزی در این مورد گفته است: بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد آدرس اعلامی از طرف فرد منتسب به این بانوی افغانی، غیر واقعی و جعلی بوده و متاسفانه علیرغم تلاش مأموران تاکنون هیچ گونه آدرسی از نامبرده جهت مشخص شدن صحت و سقم این قضیه پیدا نشده است.

وی افزود: از طرفی به منظور رسیدگی دقیق تر به موضوع، پلیس های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی اقدامات اولیه را برای شناسایی منتشر کننده ویدئو به منظور پیدا کردن این بانو انجام دادند که سرنخ‌هایی نیز از این موضوع به دست آمده است.

فرمانده پلیس شرق تهران ادامه داده است: پلیس امنیت را برای کلیه مردم حتی اتباع بیگانه‌ای که در کشور جمهوری اسلامی ایران ساکن و یا در حال تردد هستند برقرار می کند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد حقی از آنها ضایع شود.

وی با بیان این مطلب که احتمال دارد که این موضوع یک سناریوی از پیش تعیین شده باشد، خاطرنشان کرد: تا روشن شدن کامل موضوع، تحقیقات ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

  پربازدید ترین